بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن گفت: صندوق های املاک و مستغلات با محوریت اجاره داری مسکن در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.
کد خبر : ۱۷۹۱۶۰
به گزارش بورس نیوز، مصطفی ازگلی گفت: گروه مالی بانک مسکن، از طریق یک هلدینگ ساختمانی در دو بخش تامین مالی برای خرید مسکن و در بخش تامین مالی بخش ساخت و ساز  فعالیت می‌کند.


وی بخش تامین مالی در نگاه کلان را به دو دسته تفکیک کرد و افزود: بخشی از تامین مالی کشور از طریق نظام بانکی و بخش دیگر نیز از طریق نظام بازار سرمایه است.

مدیرعامل شرکت گروه مالی بانک مسکن به نقش این شرکت در تامین مالی اشاره کرد و ادامه داد: گروه مالی بانک مسکن، بخش بازار سرمایه را از طریق شرکت تامین سرمایه، کارگزاری لیزینگ و شرکت‌های دیگر راهبری می‌کند و برای این راهبرد نیز، تامین مالی مسکن را چه برای ساخت ( برای سازندگان) و چه برای خریداران ( بخش تقاضا)، از محل بازار سرمایه پیگیری می کند.

ازگلی درباره مهمترین برنامه گروه مالی بانک مسکن برای تامین مالی بخش صنعت ساختمان، گفت: مهمترین اقداماتی که تاکنون صورت گرفته، راه اندازی صندوق‌های زمین و ساختمان است که طی چند سال گذشته توسط هم گروه مالی و هم شرکت سرمایه گذاری مسکن از شرکت های تابعه بانک فعالیت خود را آغاز کردند.

این مقام مسوول در گروه مالی بانک مسکن ادامه داد: صندوق زمین و ساختمان نسیم به عنوان اولین صندوقی بود که با تامین مالی پروژه از محل منابع مردمی به بهره برداری رسید؛ همچنین صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نارون اراک نیز چند ماه پیش به عنوان دومین صندوق سرمایه گذاری در حوزه زمین و ساختمان به بهره برداری رسید و به متقاضیان نیز واگذار شد.

وی تاسیس و فعالیت صندوق های زمین و ساختمان را ادامه دار خواند و گفت: صندوق‌های املاک و مستغلات (RITs) با محوریت اجاره داری مسکن در آینده نزدیک و پس از صدور مجوزهای لازم راه اندازی می شود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امینی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
با سلام از بورس نیوز تقا ضا دارم جواب این این مدیر عامل وتمام شرکتهای ساختمانی بورس را بدهند چون طی این سالها بیشترین سود را بساز بفروشها بردند ولی اینها توی بورس چه کار کردند