بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
براساس اطلاعات گروه بین‌المللی سرب و روی، میزان تولید معدنی روی طی ۵ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ روند روبه‌رشدی را طی کرد اما میزان تقاضا برای شمش روی کاهش یافت که این امر موجب کاهش قیمت فلز روی شد.
کد خبر : ۱۷۹۱۸۴
به گزارش بورس نیوز، تولید معدنی روی در ۵ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ درمجموع روند افزایشی را طی کرد؛ به‌گونه‌ای که میزان تولید معدنی روی در ماه آوریل و مِی به بیشترین رقم طی سال ۲۰۱۸ رسید. همچنین در ماه آوریل نیز با ۷.۵ درصد رشد نسبت به ماه مارس و با ۷.۳ درصد رشد نسبت به ژانویه به یک میلیون و ۷۴ هزار تن رسیده است.

 میزان تولید معدنی، تولید فلز و تقاضا برای روی در ۵ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ نشان می دهد که در ماه پنجم سال ۲۰۱۸ تولید معدنی روی نسبت به ماه قبل خود یعنی آوریل تغییر چندانی نداشت و تنها اندکی زیاد شد و بدین ترتیب در بالاترین سطح تولید سال ۲۰۱۸ قرار گرفت.

براساس این گزارش، در ۴ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ در مجموع میزان تولید معدنی روی نسبت به تولید معدنی این فلز در سال ۲۰۱۷ کمتر بود، اما این نسبت در ۵ ماه تغییر کرد و تولید معدنی روی از ژانویه تا مِی ۲۰۱۸ نسبت به همین زمان در سال ۲۰۱۷ افزایش ۰.۹۳ درصدی پیدا کرد.

باتوجه به اینکه معادن جدید روی دنیا برنامه آغاز یا افزایش تولید برای نیمه سال ۲۰۱۸ دارند انتظار می‌رود این روند افزایش تولید معدنی ادامه‌دار باشد.

میزان تولید فلز روی به تفکیک ماه نشان می دهد که میزان تولید فلز روی طی این ۵ ماه روندی مشابه تولید معدنی نداشته است و حتی از ماه مارس به ماه مِی کاهش نیز داشت.

به‌نظر می‌رسد کاهش جهانی قیمت از تمایل ذوب‌کاران برای تولید بیشتر کاسته است و کاهش تولید سیاستی است که در قبال جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت اتخاذ شده و همین امر می‌تواند مایه دلگرمی برای رونق این بازار باشد اما درمجموع میزان تولید فلز روی در ۵ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ نسبت به ۵ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۷ رشد ۲.۵ درصدی داشت.

همچنین روند تقاضا نیز برای شمش روی در ۵ ماه ابتدایی ۲۰۱۸ به‌تفکیک ماه نشان می دهد که تقاضا برای شمش روی نیز هیچ شباهتی به روند تولید معدنی و تولید فلز روی ندارد.

به استناد این گزارش،میزان تقاضا برای شمش روی از ماه فوریه تا آوریل افزایش و سپس در ماه می کاهش داشت. مجموع تقاضا برای شمش روی در ۵ ماه ابتدایی ۲۰۱۸ نیز نسبت به ۵ ماه ابتدایی سال گذشته حدود ۰.۵ درصد کاهش داشت که افزایش تولید در کنار کاهش تقاضا یکی از عوامل محدودکننده رشد قیمت روی در بازارهای بین‌المللی محسوب می شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر