بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳
کارشناس بازار سرمایه گفت: بدون تغییر بدنه وزارت اقتصاد و مدیران دولتی نگر، اقتصاد درمان نخواهد شد.
کد خبر : ۱۷۹۲۶۰
به گزارش بورس‌نیوز، دیروز کرباسیان استیضاح شد و سکان اداره وزارت اقتصاد کشور به فرد دیگری واگذار خواهد شد گرچه واکنش بازارهای مالی به این اتفاق فعلاً هیجانی و صعودی بوده اما انتظار می‌رود به‌تدریج ثبات و آرامش به بازارها بازگردد. 

عباس هشی کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص ضروری‌ترین اقدامات وزیر جدید اقتصاد جهت بهبود وضعیت اقتصادی کشور بیان کرد: مشکل اصلی اقتصاد کشور، آن است که تصمیم‌گیری در مورد اقتصاد کشور توسط بدنه وزارت اقتصاد انجام می‌شود و این بدنه، عمدتاً متشکل از مدیرانی است که نگرش قدیمی داشته و به دلیل تمرکز بر سیاست‌های دولتی، با بخش خصوصی و خصوصی‌سازی همسو نیستند. 

وی ادامه داد: با نگاه دولتی و بی‌توجهی به بخش خصوصی، شرایط تغییر نخواهد کرد.

وی افزود: خروج از بحران فعلی یعنی شروع مبارزه با مفاسد اقتصادی، ایجاد شفافیت و ایجاد تغییر اساسی در سیاست‌های اقتصادی یکی از نکات بارزی بوده که باید در دستور کار تمام وزارتخانه‌های اقتصادی قرار بگیرد.

کارشناس بازارسرمایه در ادامه اظهار کرد: اگر قرار است اوضاع بهبود یابد، باید سیاست‌های مداخله‌گرانه کاهش یابد و با رانت و فساد اقتصادی مقابله شود. 

وی افزود: کلید مبارزه با فساد، شفافیت خواهد بود و ابزار لازم جهت تحقق این هدف، حسابرسی و حساب دهی خواهد بود.

هشی خاطرنشان کرد: چنانچه در تحقق این مهم، تلاش شود می‌توان به بهبود وضعیت اقتصادی کشور خوش‌بین بود؛ در غیر این صورت تغییر وزیر مشکلات را مرتفع نخواهد کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر