بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از عملکرد دولت در بخش مسکن و هشدار نسبت به تداوم افزایش قیمت‌ها به دلیل نبود انگیزه و اراده جدی در دولت، گفت: خروج بنیاد مستضعفان از پروژه‌های تجاری باعث تقویت بخش خصوصی می‌شود.
کد خبر : ۱۷۹۲۷۶
به گزارش بورس نیوز، محمدرضا رضایی کوچی، با اشاره به وضعیت بخش مسکن اظهار کرد: دولت انگیزه و اراده جدی برای حل مشکلات مسکن در کشور ندارد و این مسئله باعث کاهش تولید مسکن در کشور و افزایش نیاز جامعه شده است.

وی با بیان این‌که تعادل بازار مسکن بر هم خورده و شاهد افزایش 40 درصد و 50 درصد قیمت‌ها هستیم، تصریح کرد:‌ چنانچه روند کنونی عدم تولید مسکن ادامه داشته باشد در آینده باز هم شاهد افزایش قیمت مسکن خواهیم بود. از این رو لازم است سیاست‌های دولت در بخش مسکن تغییر کند؛ دولت بایستی تسهیلات ارزان‌قیمت با دوره بازپرداخت طولانی‌تر و زمین (دولتی) در اختیار تولیدکنندگان برای ساخت مسکن قرار دهد.

وی ادامه داد: علاوه بر این باید دولت از ابزار مالیات استفاده کند و مالیات‌های تشویقی برای انبوه سازان در نظر گرفته شود.

تله بازار مسکن در انتظار طمع‌کاران


رئیس کمیسیون عمران مجلس همچنین با اشاره به خروج بنیاد مستضعفان از پروژه‌های تجاری و مال‌ها، گفت: این اقدام قطعا به تقویت بخش خصوصی برای حضور در چنین پروژه‌هایی کمک می‌کند، متاسفانه برخی از بخش‌های نیمه دولتی فرصت‌های بخش خصوصی را گرفته‌اند.

رضایی بیان کرد: طبیعی است بخش خصوصی با چنین دستگاه‌هایی نمی‌تواند رقابت کند و خروج بنیاد مستضعفان از پروژه‌های تجاری کار بسیار خوبی است.

به گزارش تسنیم، وی گفت: این‌که بنیاد مستضعفان در خروج از پروژه‌های تجاری پیش‌قدم شده و فرصت را برای بخش خصوصی فراهم کرده کار قابل تقدیری است. این اقدام انگیزه بخش خصوصی را برای حضور در پروژه‌های عمرانی بیشتر خواهد کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر