بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

تامین نقدینگی سیمانی‌ها به جاده هموار بتنی رسید/ سیمانی‌‌ها به پالایشی‌ها می‌رسند

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: معامله‌گران بورسی و سهامداران امروز حساب ویژه‌ای بر سهم‌های صادراتی به‌خصوص پتروشیمی باز کرده‌اند اما نباید توجه کرد که با توجه به بهبود نرخ سیمانی‌ها، طی فرصت چند هفته‌ای باردیگر سیمانی‌ها می‌تواند در تابلوها خودنمایی کنند.
کد خبر : ۱۷۹۲۹۹
عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز درخصوص وضعیت سیمانی‌ها و سبزپوشی آنها طی معاملات روز جاری، گفت: متاسفانه عرضه جدیدی از سوی مدیران سیمانی و حتی دولتی‌ها در دستور کار قرار نگرفته و باید برای رفع محدودیت عرضه‌ها و جان‌گیری مجدد سیمانی‌ها در تابلوهای بورسی، راهکارهای جدیدی پیاده شود. 

وی ادامه داد: طی روزهای گذشته با افزایش نرخی که سیمانی‌ها تجربه کردند، درآمد بهتری عاید این صنعت شده و تامین نقدینگی توسط بنگاه‌های سیمانی آسان‌تر شده و تنش‌های بنگاهی برای ضعف نقدینگی کاهش یافته البته امید سیمانی‌ها به بهبود شرایط این صنعت کماکان وجود دارد.  

این فعال صنعت سیمان با اشاره به اینکه رشد قیمت‌های اجازه تنفس به بنگاه‌های سیمانی داد، تاکید کرد: فعالان این صنعت در بحث صادرات و قیمت‌های صادراتی و همچنین در بخش فروش داخلی با رشد نرخ مواجه شده و این قضیه در کدال نیز مشخص بوده چراکه قیمت سیمانی‌ها نسبت به ماه‌های گذشته تاثیر بهتری گذاشته است.
 
شیخان با اشاره به اینکه سهامداران می‌توانند بر گرده سیمانی‌ها حساب باز کنند، اظهارکرد: معامله‌گران بورسی و سهامداران امروز حساب ویژه‌ای بر سهم‌های صادراتی به‌خصوص پتروشیمی باز کرده‌اند اما نباید توجه کرد که با توجه به بهبود نرخ سیمانی‌ها، طی فرصت چند هفته‌ای باردیگر سیمانی‌ها می‌تواند در تابلوها خودنمایی کرده و باردیگر قیمت سیمان با رشد بیشتر همراه شود.

این فعال صنعت سیمان با اشاره به اینکه سیمانی‌ها جزو صنایعی هستند که ترسی از تحریم‌ها ندارند، افزود: اغلب نیازهای تامین مواد اولیه این صنعت در داخل کشور فراهم شده و در بخش تجهیزات نیز ارزبری چندانی گریبانگیر این صنعت نخواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد مصرف‌گرایانه از سیمان توسط نهادهایی نظیر جاده‌سازان و  انبوه‌سازان اگر باردیگر با افزایش مواجه شود، بر فاکتورهای تولیدی این صنعت تاثیر گذاشته و می‌تواند رشد و بهره‌وری را به سیمانی‌ها تزریق کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر