بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
ساعت پنج و نیم امروز خبرهایی از برگزاری دادگاه کنتورسازی و کپی‌برداری از فرمول‌های مس در قالب آلومینیوم و البته آخرین وضعیت «فسدید» را خواهید شنید.
کد خبر : ۱۷۹۳۲۴


به گزارش بورس‌نیوز، برگزاری دادگاه کنتورسازی که تاکنون وقفه زیادی را تجربه کرده در جدیدترین اخبارها شنیده شده که در آذرماه شاهد برگزاری این دادگاه خواهیم بود.

از سوی دیگر درحالی‌که فرمول آلومینیوم در بورس‌کالا سهمیه‌بندی شده و بر مبنای ارز 4200 تومانی و سقف باز تعیین‌شده که این فرمول، دقیقه کپی‌برداری از فرمول عرضه مس بوده است؛ با این فرمول نه‌تنها هیچ‌یک از فعالان این صنعت نمی‌توانند به کالای موردنیاز خود دست پیدا کنند بلکه تنها می‌توانند به مقدار 20 تن و در حد یک خاور اقدام به تهیه آلومینیوم مصرفی خود کنند و از طرف دیگر باید 400 تن مابقی نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کنند.

نکته قابل‌تأمل این خبر آن بوده که برخی کارگزاری‌ها در این آب گل‌آلود ماهی گرفته و در تماس با خریداران اقدام به دلالی می‌کند؛ با این حساب خریداران را ترغیب به گران‌فروشی کرده و هر کیلو آلومینیوم را به بالای 25هزارتویمان قیمت‌گذاری کنند که علناً زمینه رانت و دزدی را فراهم می‌کنند.

بر اساس این گزارش، شرکت لوله و تجهیزات سدید «فسدید» نیز با توجه به فرصت 8 ماهه برای اعلام ورشکستگی و اجرای این حکم، در حال حاضر برای مدت‌زمانی که در راستای وصول مطالبات تعیین شده شروع به درج آگهی کرده و بازه زمانی برای اعلام به تمامی بدهکاران داشته تا آنها اقدام به تسویه حساب کنند البته طبق شنیده‌ها بزرگترین بدهکار این شرکت نیز قرارگاه خاتم‌الانبیا بوده که در صورت عدم جریمه 25درصدی تاخیر در تسویه را متحمل خواهد شد.

جمیع اخبار «فسدید» حاکی از آن است که این شرکت می‌تواند پس از اعلام ورشکستگی و صفر شدن هزینه‌های مالی، می‌تواند از سود انباشته 1600 میلیاردی برخوردار شود.

با ساعت پنج و نیم هر روز همراه باشید در :

@BourseNews
instagram.com/Boursenews_ir
twitter.com/Boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امیر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
با سلام و تشکر بابت اخبار و پیگیری های این سایت از شرکت ها ، چند ماه پیش زمانی که سایت فعال نبود ، شرکت چینی ایران با نماد کچینی با نظر مجمع رای به انحلال گرفت ، و هرچه جستجو میکنم هیچ خبری از وضعیت حال واینده این شرکت و اینکه چه مقدار سرمایه و دارایی و مطالبات چقدر هست و چقدر به دست سهامدار میرسه ایا سرمایه مون نابودشده لطفا در صورت امکان پیگیری و خبری درج فرمایید عضو کانال تلگرام هم هستم با تشکر
مظاهر
Germany
جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
اطلاعات دقیقتردرموردفسدیدروازکانال sadidipe درتلگرام ببینید.