بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
رئیس هیئت مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

تزریق رکود با قیمت‌گذاری‌های جدید/ کمر همت وزارت صمت به مفت‌فروشی در بورس‌کالا

رئیس هیئت مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم گفت: دستورالعمل تنظیم بازار محصولات آلومینیومی بدون در نظر گرفتن میزان عرضه و تقاضای این محصول در بازار نوشته شده و اجرای آن موجب ایجاد رکود در بازار می شود.
کد خبر : ۱۷۹۳۳۱

به گزارش بورس‌نیوز، براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار سقف رقابت در معاملات بورس کالا، برای محصولات مسی و آلومینیومی باز شد و قیمت پایه محصولاتی که تا کنون در بورس کالای ایران پذیرش نشده‌‌اند نیز در آینده و با رعایت مقررات مربوطه پذیرش خواهند شد.

با توجه به آخرین قیمت کشف ‌شده محصول بالادستی و سایر عوامل موثر از جمله هزینه حمل و نقل، هزینه تولید، سود و ... توسط معاونت امور معادن و صنایع معدنی پیشنهاد و پس از تصویب کارگروه تنظیم بازار اعلام خواهد شد اما با ابلاغ دستورالعمل تنظیم بازار محصولات مسی ، محصولات آلومینیومی و تصمیمات کمیته تخصصی فولاد، از سوی وزارت صمت به دستگاههای اجرایی و نظارتی مرتبط و روسای سازمان های صمت استانی موجی از اعتراضات دربین تولیدکنندگان آلومینیوم برانگیخته شد.
آریا صادق نیت حقیقی رئیس هیئت مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم به بورس‌نیوز گفت: مشکلاتی متعددی طی سال‌های گذشته گریبانگیر تولیدکنندگان آلومینیوم بوده که مهم‌ترین آن، عدم قیمت‌گذاری مناسب محصولات در بورس‌کالا است.

حقیقی با اشاره به مصوبه جدیدی که برای سندیکا ارسال شده، گفت: این دستورالعمل بدون در نظر گرفتن میزان عرضه‌وتقاضای این محصول در بازار نوشته شده و اجرای آن موجب ایجاد رکود در بازار آلومینیوم می شود.

وی بابیان اینکه دولت سرمایه‌گذاری کافی دراین صنعت ندارد،گفت: به دلیل وجود موانع در نقل‌وانتقالات بانکی و قوانین بی‌ثبات، سرمایه‌گذاران خارجی وارد صنعت آلومینیوم نمی‌شوند که مجموعه این شرایط موجب شد میزان تولید آلومینیوم در کشور کاهش یافت.

حقیقی با اشاره به اینکه دولت برعرضه تولیدکنندگان آلومینیوم در داخل نظارت نمی‌کند، افزود: دولت با بخش خصوصی در زمینه قیمت گذاری محصولات مشورت می کند اما هیچ کدام از پیشنهادات اجرایی نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد این سندیکا تعیین میزان عرضه، قیمت پایه و نظارت بر میزان تقاضا است، افزود: این پیشنهاد در جلسات متعدد با مسئولین دولتی مطرح شده اما اجرا نمی‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر