بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از دلایل هیجانی بودن بورس را می‌توان به دلیل برگشت نرخ‌هایی که وزارت نفت برای پالایشگاه‌ها اختصاص داد دانست.
کد خبر : ۱۷۹۳۳۵

کمال خانزاده مدیرعامل کارگزاری ملل در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، وضعیت حال حاضر بازار سرمایه را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: پالایشگاه‌ها در روزهای آتی باقیمت متعادلی معامله میشوند.

وی وضعیت روزهای آتی بازار را با توجه به گزارش ماهیانه شرکت‌ها مثبت دانست و افزود: پیشبینی می‌شود بازار طی روزهای آینده به‌صورت متعادلی پیش رود و در کل گروه پتروشیمی‌ها و گروه سرب و روی نیز جزو تأثیرگذاران بازار شناخته شدند.

وی درباره وضعیت بازار سرمایه در نیمه دوم سال نیز گفت: وضعیت بازار سرمایه در نیمه دوم سال به برخی متغیرها بستگی داشته که در مرحله نخست دولت باید نرخ محصولات در بازار ثانویه کالا را تعیین و تکلیف کند و در مرحله دوم باید دید پس‌ازآن که تحریم‌ها برای شرکت‌های پالایشگاهی و پتروشیمی اعمال شود، چه اتفاقی در بازار رخ خواهد داد.

این کارشناس بازار سرمایه درباره مصوبه‌های اخیر وزارت صمت نیز افزود: عدم هماهنگی بین وزارتخانه‌ها و سازمان بورس حاکی از آن است که وزارت صنعت جدا از سایر ارگان‌های دولت در حال پیاده‌سازی برخی اقداماتی بوده که مذاق بورسی‌ها خوش نمی‌آید.

خانزاده در همین رابطه گفت: این به نفع بازار سرمایه نیست و به نفع رانت‌خواران و یکسری افراد خاص است و امیدواریم در یکی دو هفته آینده این موضوع تعیینوتکلیف شود که تمامی نرخ‌ها به سمت بازار ثانویه حرکت کند تا شرایط بازار بهبود یابد.

وی درباره عرضه ارز با نرخ دولتی به پتروشیمی‌ها نیز تصریح کرد: زمانی که آزادسازی در تمامی بازارها عملیاتی شود و بازار داخلی نیز کشش خرید نداشته باشد آنگاه بهترین موقعیت برای یافتن حجم واقعی بازار و سپس صادراتی کردن محصولات خواهد بود تا اگر حتی هزینه خوراک شرکت‌ها نیز با افزایش روبه‌رو شود، میزان صادراتی بتواند سودآوری را نسبت به هزینه جایگزین کند و این موضوع به نفع شرکت‌های پتروشیمی و مواد معدنی خوراک آن‌ها خواهد بود و شفافیت خوبی در بازار ایجاد خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر