بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: تنسیق وضعیت صنعت خودرو و ایجاد تحول بنیادین و دسترسی به بازار اقتصادی سالم و متعادل که سبب نفع ذی نفعان خود در این زمینه باشد، هدف طرح تحقیق و تفحص است.
کد خبر : ۱۷۹۳۴۲


به گزارش بورس نیوز، محمدرضا نجفی درخصوص قرار گرفتن طرح تحقیق و تفحص در دستور کار و رویه تصویب آن گفت: نتیجه مثبت آرا در خصوص طرح اعلام شده بالا بوده و این طرح پس از تصویب در کمیسیون صنایع به مدت یک هفته طبق آیین‌نامه داخلی مجلس فرصت ارائه به صحن مجلس را دارد.

وی ادامه داد: امکان دارد به خاطر حجم بالای لایحه ها و طرح های ارائه شده به صحن مجلس سرعت اعلام طرح به صحن یک الی دو هفته به تاخیربیفتد اما احتمال کسب رای بالا برای این طرح در صحن علنی به خاطر اهمیت بالای بهبود وضعیت صنعت خودرو برای نماینگان و همچنین تایید و تصویت تمام موارد مندرج در طرح، وجود دارد.

نجفی در خصوص مزیت‌های این طرح گفت: ایجاد تحول اساسی در صنعت خودرو با اجرای به‌موقع و درست این طرح ممکن خواهد شد و آن گاه صنعت خودرو پیشروی اقتصاد و کانون خدمت و امنیت برای مردم کشور می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به 12 سؤال بنیادی به‌جز عناوین و محورها، گفت: این سؤالات درباره کیفیت، امنیت، استانداردها، عمر مفید، هزینه تولید، هزینه نگهداری، خدمات فروش و پس از فروش خودروها است و هم‌چنین در مورد حقوق ذی‌نفعان و بحث سودهی و ضرر آن است که بر دولت و سایر ذی‌نفعانش اثر دارد.

وی در خصوص جلوگیری از تورم و آشفتگی درصنعت خودرو خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تورم بالا و آشفتگی نباید به‌طور ناگهانی واردات خودرو را متوقف کرد.

وی یکی از دلایل اجرای طرح تحقیق و تفحص در صنعت خودرو را این‌گونه مطرح کرد: بسته شدن ناگهانی سامانه ثبت سفارش واردات خودرو، جلوگیری از ایجاد تورم و تنش در بازار ازجمله موارد انتقادی نمایندگان مجلس به وزیر صمت است.

محمدرضا نجفی در خصوص تأثیر صنعت خودرو بر اقتصاد کلان جامعه و زندگی مردم کشور، گفت: کیفیت کالا و عمر مفید آن، قیمت و نحوه فروش و خدمات قبل و پس از فروش مواردی است که تاثیرمستقیم برامنیت، زندگی واقتصاد مردم دارد .

این نماینده مجلس با تأکید سخنان قبلی خود ادامه داد: ساماندهی وضعیت صنعت خودرو و ایجاد تحول بنیادین و دسترسی به بازار اقتصادی سالم و متعادل که سبب نفع ذی‌نفعان خود در این زمینه باشد، هدف طرح تحقیق و تفحص بوده و حمایت مسئولین از این طرح سبب جلوگیری از تحمیل هزینه های گزاف و طاقت فرسا به مردم کشور است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر