بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
بازار خودرو چند ماهی است که وضعیت باثباتی نداشته و باوجودآنکه قیمت مصوب فروش خودرو تغییری نداشته، شاهد افزایش قیمت چشمگیر خودرو در بازار هستیم.
کد خبر : ۱۷۹۳۹۸

به گزارش بورس‌نیوز، گفته می‌شود مالکان خودرو به دلیل این افزایش قیمت باید اقدام به خرید الحاقیه کنند البته فروش الحاقیه نیز به رشد درآمد بیمه‌ها کمک خواهد کرد.

اروج گروسی مدیر بیمه اتومبیل شرکت بیمه کارآفرین در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص عنوان کرد: طبق قوانین بیمه اگر مالی باقیمتی کمتر از قیمت واقعی بیمه شود، خسارت هم به همان نسبت پرداخت خواهد شد بنابراین اگر خودرویی قبل از افزایش قیمت‌ها بیمه‌شده باشد و امروز ارزش آن خودرو 50 درصد بیش از قیمت درج‌شده در بیمه‌نامه باشد، در صورت بروز حادثه‌ای که منجر به آسیب‌دیدگی خودرو شود، خسارت متناسب باقیمت بیمه‌نامه برآورد شده و پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: به مالکان خودرو توصیه می‌شود حتماً الحاقیه خریداری کنند تا در صورت بروز حادثه بتوانند هزینه خسارت کامل و به نرخ روز دریافت کنند؛ هزینه الحاقیه خریداری‌شده بستگی به مابه‌التفاوت قیمت روز خودرو باقیمت درج‌شده در بیمه‌نامه و همچنین مدت باقیمانده از بیمه‌نامه دارد.

این فعال صنعت بیمه تأکید کرد: باوجود تأکید بیمه‌ها به خرید الحاقیه، هنوز بسیاری از مالکان خودرو به این مهم مبادرت نکرده‌اند.

وی افزود: گرچه صدور الحاقیه به نفع بیمه‌گذاران بوده ولی این موضوع اتفاق خوشایندی برای شرکت‌های بیمه نیست.

گروسی با اشاره به اینکه الحاقیه‌ها به نفع این صنعت نیست، تصریح کرد: فروش الحاقیه به علت افزایش قیمت خودرو، از سودآوری شرکت‌های بیمه خواهد کاست؛ چراکه در صورت بروز خسارت شرکت‌های بیمه باید هزینه تعویض برخی قطعات خودرو را بپردازند و در چند ماه اخیر، آهنگ افزایش قیمت قطعات خودرو به‌مراتب تندتر از افزایش قیمت خودرو بوده است؛ برای مثال قیمت خودروی تیبا حدود 50 درصد با افزایش قیمت روبه‌رو بوده اما قیمت سپر این خودرو در بازار رشد تقریباً 100 درصدی را تجربه کرده است.

گروسی گفت: هزینه‌های که در هنگام خسارت پرداخت خواهد شد بیش از میزان حق بیمه دریافتی خواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر