بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تأکید کرد:

عرضه فلز سرخ به واسطه‌ها رسید/ نباید جایگزینی غیر بورس‌کالا در بازار عرضه‌ پدید آید

کارشناس بازار سرمایه گفت: باعرضه مس به نرخ 6300 تومان در بورس کالا، تولیدکنندگان می‌توانند به تولید خود ادامه دهند و مصرف‌کنندگان نیز شاهد افزایش قیمت زیادی نخواهند بود.
کد خبر : ۱۷۹۴۱۱

به گزارش بورس‌نیوز، چندی پیش ستاد تنظیم بازار دستورالعمل معاملات بورس کالا برای محصولات مسی ، آلومینیومی و فولاد را برای اجرا به‌تمامی وزارتخانه‌های مرتبط ، دستگاه‌های اجرایی و نظارتی، تولیدکنندگان و روسای انجمن‌ها و اصناف کشور و بورس اوراق بهادار ابلاغ کرد و براین اساس کلیه تولیدکنندگان محصولات مسی و آلومینیومی جهت فروش در داخل ملزم هستند، محصولات خود را با رعایت کف عرضه ابلاغی در بورس کالا در هر مرحله به‌صورت هفتگی و مستمر با سقف رقابت آزاد عرضه کنند که اجرای این مصوبه زمینه عرضه دوباره مس در بورس کالا را فراهم کرد.

سید محمد حسینی پور مدیرعامل کارگزاری باهنر در گفت‌وگو با بورس‌نیوز درباره عرضه مس در بورس کالا، گفت: مس کاتد در بازار بورس کالا به قیمت 41 هزار تومان معامله‌شده که به نظر من یک حد واسط بود.

وی بابیان اینکه عده‌ای معتقد بودند برای جلوگیری افزایش قیمت نهایی مس این محصول باید با دلار 4200 تومان عرضه شود، گفت: از سویی دیگر عده‌ای نیز برای جلوگیری از ایجاد رانت به عرضه این محصول با دلار 8400 تومانی تمایل داشتند اما درنهایت این محصول با یک قیمت حدود 6300 تومان در تالار نقره‌ای عرضه شد.

حسینی پور ادامه داد: با تعیین این قیمت تولیدکنندگان می‌توانند به تولید خود ادامه دهند و مصرف‌کنندگان نیز شاهد افزایش قیمت زیادی نخواهند بود.

مدیرعامل کارگزاری باهنر خاطرنشان کرد: در چند ماه اخیر معامله مس در بورس کالا انجام نمی‌شد و لذا تولیدکنندگان با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کردند اما عرضه این محصول در بورس کالا رونقی را در بازار مس ایجاد کرد بنابراین می‌توان گفت با ایجاد اتحاد بین مسئولین و بورس وضعیت بازار نیز بهبود می‌یابد.

حسینی پور درباره توقف عرضه میلگرد و آهن در بورس کالا نیز گفت:باید 50 هزار تن از این محصولات در بورس کالا عرضه می‌شد اما بسیاری از متقاضیان قبلاً از طریق واسطه‌ها خرید خود را انجام دادند بنابراین میزان تقاضای این محصولات کاهش یافت که درنهایت این امر به توقف عرضه این محصولات در بورس کالا منجر شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
با سقوط پی در پی ارزش شرکتها و داراییهای مردم در بورس موج عظیمی از خروج نقدینگی در بورس شروع شده و قطعا در همین روزها باید شاهد هجوم سرمایه های سنگین به سمت بازار ارز خواهیم بود.
مسئولان اگر اقدامی ضربتی در جهت شفافیت عرضه محصولات در بورس کالا و دستکاری قیمتها در بورس اوراق بهادار نکنند خیلی زود دلار 20 هزار تومنی را باید شاهد باشیم.