بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
مکانیزم فروش و قیمت‌گذاری باید بر اساس بازار و پاسخگویی به تقاضا تعیین شود و نمی‌توان از قبل برای یک محصول قیمتی را تعیین کرد که بازار به آن اعتنایی نکند.
کد خبر : ۱۷۹۴۵۷

احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان با ارزیابی قیمت خودرو به خبرنگار بورس‌نیوز گفت: طی سال‌های گذشته، روش‌های فروش خودرو که از سوی شورای رقابت مطرح می‌شد چندان کارساز نبوده و تنها به حاشیه‌های بازار فروش خودرو دامن زده است.

وی ادامه داد: مکانیزم فروش و قیمت‌گذاری باید بر اساس بازار و پاسخگویی به تقاضا تعیین شود و نمی‌توان از قبل برای یک محصول قیمتی را تعیین کرد که بازار به آن اعتنایی نکند.

دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اینکه روش شورای رقابت برای فروش خودرو نتیجه نمی‌دهد، تأکید کرد: مهم‌ترین دلیل بی‌کیفیتی خودروها، شورای رقابتی بوده که موجب کاهش رقابت و تعطیلی کارخانه‌ها و قطعه‌سازان شده چراکه این شورا تنها وظیفه‌ خود را قیمت‌گذاری می‌داند که درواقع این عمل منتج به انحصار خودرو و افت کیفیت قطعات خودرو در کشور شده است.

وی ادامه داد: یکی از تجربه‌های موفق صنعت خودرو در دهه 70 رقم خورد که بر این اساس، فروش خودرو در حاشیه بازار رفت و قیمت‌ها کاهش یافت زیرا مردم به‌صورت عادی می‌توانستند ثبت‌نام کنند اما اگر فروش خودرو در حاشیه بازار انجام نشود بازهم قیمت خودرو افزایش خواهد یافت، با این روش تمام تقاضای کاذب بازار از بین می‌رود.

وی همچنین با اشاره به اینکه تعداد پیش‌فروش خودروها در دستور کار قرارگرفته نیز گفت: در هفته جاری حدود 20 هزار خودروی شرکت سایپا و حدود 10 هزار خودرو از ایران‌خودرو تکمیل‌شده و به‌صورت پیش‌فروش تحویل مشتریان داده خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
آقای بورس نیوز واقعا شما گفته های اینم مردک را قبول داری ؟ آیا بازار خودرو در انحصار دو یا چند مونتاژکار نیست ؟
حرف این آقا در صورتی درست است که تعرفه واردات خودرو نیز بر اساس تعرفه قطعه سازی محاسبه و واردات خودرو آزاد باشد و ملت هم حاضر هستند ماشینهای مونتاژی داخلی را به نرخ آزاد بخرند! نه اینکه انحصار ایجاد کرده و با عدم توزیع مناسب خودرو حاشه یازار پرسودی برای دلالان ایجاد کرده و سپس عنوان کنند که چرا دلالان سود کنند! بگذارید این سود را ما مونتاژ کاران ببریم!!!
این حضرات خجالت نمی کشند بعد از 30 سال حمایت بی چون و چرا یاز هم عنوان میکنند که برای تکمیل پراید ما نیاز به واردات قطعه از خارج داریم!!!
آیا شما به عنوان یک خبرگزاری اقتصادی وظیفه حمایت از مصرف کننده را ندارید؟!!! که فقط مبادرت به چاپ صحبت این آقا کردید ؟
آیا این آقا حاضر است سوار ماشینهای تولیدی خودشان را سوار شود؟
آیا این همه کشتار مردم بیگناه در خیابانها بس نیست؟
این آقایان ماشینهای تولیدی خودشان از قبیل پراید را به چه قیمتی به عراق صادر میکنند!!! و .........