بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
شورای رقابت از چرخه قیمت‌گذاری خودرو حذف نشده و طبق قانون در صورت احساس به اینکه فضای رقابتی بر بازار حاکم نیست، سریعا ورود خواهد کرد.
کد خبر : ۱۷۹۵۱۳

به گزارش بورس‌نیوز، طبق برخی شائبه‌ها امروز شنیده شد که وزیر صنعت، معدن و تجارت از حذف شورای رقابت از فرایند قیمت‌گذاری خودرو خبر داده و از این پس ستاد تنظیم بازار همراه با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مسئولیت نظارت بر بازار خودرو را بر عهده خواهند داشت.

محسن بهرامی ارض اقدس عضو شورای رقابت و دبیر ستاد تنظیم بازار در این خصوص به خبرنگار بورس‌نیوز تاکید کرد: شورای رقابت از چرخه قیمت‌گذاری خودرو حذف نشده و طبق قانون در صورت احساس به اینکه فضای رقابتی بر بازار حاکم نیست، سریعا ورود خواهد کرد.

وی ادامه داد: زمانی که تمرکز بازار به سمت کالایی خاص رفته و بازارسازی به ضرر مصرف‌کننده شکل بگیرد که منجر به تبانی و اجحاف حق شود، این شورا با ورود به آن بازار، وظایف قانونی خود را عملیاتی می‌کند.

دبیر ستاد تنظیم بازار افزود: در فصل 9 قانون اصل44، هرگونه حذف، اصلاح و ترمیم اختیارات این شورا منوط به تغییر قانون بوده و تاکنون نسبت به تغییر قانون از سوی مجلس شورای اسلامی، اقدامی صورت نگرفته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر