بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
هند نمی خواهد به تحریم های امریکا عمل کند و احتمالا واردات نفت ایران را کاهش نخواهد داد. سی ان بی سی گزارشی درباره تحریم های ایران و صادرات نفت منتشر کرده است.
کد خبر : ۱۷۹۶۲۳
به گزارش بورس نیوز، طبق این گزارش، تقاضای واشنگتن از کشورها برای کاهش واردات نفت ایران برای هند دردسر بزرگی ایجاد می کند. هند به عنوان سومین واردکننده نفت جهان و دومین خریدار نفت خام ایران پس از چین، با تحریم های جدید امریکا و خروج این کشور از برجام، مجبور می شود برای یافتن منابع جدید نفت خام هزینه های بالاتری بپردازد.

همزمان با افزایش قیمت نفت و سقوط ارزش ارز ملی در میان بازارهای نوظهور، این ماجرا هم باعث بیشتر صدمه دیدن هند می شود.

به گفته مقامات ارشد ایالات متحده، واشنگتن ممکن است از بعضی واردکنندگان نفت خام ایران چشم پوشی کند، اما او هم انتظار دارد، این کشورها در نهایت با تحریم ها موافقت کنند.

وزیر دفاع و امورخارجه ایالات متحده در نشستی با همتایان هندی خود درباره این موضوع، مسایل امنیتی و تجارت به طور کلی صحبت کردند.

پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا در این جلسه گفت: ما در مواردی هم از این موارد چشم پوشی می کنیم، اما انتظار داریم خرید نفت خام ایران توسط هر کشوری به صفر برسد و تحریم ها اعمال شود.
هند 70 درصد از انرژی مورد نیازش را وارد می کند و هزینه سوخت می تواند در بلندمدت به سرعت رشد این کشور 1.3 میلیارد نفری ضربه بزند. روپیه این هفته در برابر دلار سقوط کرد. این سقوط هم به دلیل افزایش نرخ بهره جهانی، ترس از جنگ تجاری و موانع پیش روی ارز بازارهای نوظهور در سراسر جهان رخ داده است.

این موارد می تواند با حذف منابع عمده نفت خام ارزان ایران، تاثیر قابل توجهی بر تورم و رشد اقتصادی هند داشته باشد.

یکی از مقامات هند گفت: هند به شدت وابسته به واردات نفت است، 83 درصد از نفت مورد نیاز هند از خارج از کشور تامین می شود. دیگر مقامات ارشد هند هم گفته اند این کشور به طور کامل وارداتش از ایران را کاهش نخواهد نداد و این کار غیرممکن است.
 
تخفیف نفت ایران

ایران در تلاش برای حفظ شرکای تجاری خود و تخفیف برای فروش نفت خامش است. یکی از این اقدامات ایران، حمل و نقل رایگان است. نزدیکی ایران به هند می تواند به کاهش هزینه های حمل و نقل هم کمک کند. علاوه بر این، بسیاری از پالایشگاه های هند برای پالایش نفت ایران ساخته شده اند. به این معنی که این پالایشگاه ها نمی توانند به راحتی به دنبال دیگر تامین کنندگان نفت خام بروند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر