بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولیدکنندگان خرده پا بوده و اعضای تشکل ها و تعاونی ها هستند می توانند محصولاتی مانند گل رز، گل گلدانی و گل شاخه بریده را در قالب برنامه‌ای مشخص در بورس کالا عرضه کنند تا خریداران به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند.
کد خبر : ۱۷۹۶۲۹

به گزارش بورس نیوز،محمد علی طهماسبی معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: در حال حاضر شاهد معاملات مطلوب زعفران در بورس کالا هستیم که ما و فعالان بخش خصوصی از نتایج و روند این معاملات رضایت داریم.

وی با بیان اینکه در صدد هستیم تا تمام محصولات باغبانی مانند خرما و کشمش را وارد بورس کالا کنیم،گفت: اما به دلیل اینکه برخی از محصولات متعلق به بخش خصوصی هستند، قادر به فعالیت‌های دولتی در این زمینه ها نیستیم، بنابراین در این زمینه مذاکرات با تشکل‌های بخش خصوصی مانند اتاق تعاون و بازرگانی آغاز شده تا ضمن حمایت از تولیدکننده ها، قیمت این محصولات و روند دادوستدهای آنها در بورس کالا شفاف شود.

طهماسبی با بیان اینکه بورس کالا نوعی استاندارد سازی در کشور است، گفت: این بورس قادر به تعیین کیفیت کالا و نیز ایجاد رقابت در بازارهاست، همچنین علاوه بر فعالان بازارهای داخل، خارجی‌ها نیز می‌توانند به صورت کلی و جزیی وارد بورس کالا شوند که برای مثال زعفران یکی از همان محصولات مورد پسند خارجی هاست.

معاون وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه یکی از مسایل مهم و حائز اهمیت در بخش کشاورزی کشور، حذف واسطه‌های غیر ضروری است،گفت: بورس کالا بهترین مسیر به منظور شفاف سازی عرضه یک محصول از تولیدکننده به دست مصرف کننده محسوب می شود اما این روند در بازارهای غیر شفاف امکان شکل گیری ندارد به طوریکه واسطه ها در چندین لایه، میانه راه رسیدن یک محصول از تولیدکننده به مصرف کننده نهایی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه بورس کالا می تواند ابزار مناسبی برای تنظیم بازاری قیمت، عرضه و تقاضای محصولات باشد، گفت:مسوولان تنظیم بازار در حوزه های مختلف می‌توانند با استفاده از شفافیت بورس کالا، نیازسنجی برای میزان عرضه و تقاضای محصولات را انجام دهند به طوریکه بازار با کمبود و التهابی مواجه نشود و همین امر به روال منطقی قیمت‌ها نیز کمک می‌کند.

طهماسبی در پایان با اشاره به راه اندازی بورس گل و نیز بورس میوه گفت: عرضه گل رز، گل گلدانی و گل شاخه بریده در بورس کالا برای فعالان این صنف که راغب هستند به بازار انبوهی دسترسی پیدا کنند، مثبت ارزیابی می شود؛ زیرا بسیاری از تولیدکنندگان خرده پا بوده و اکثر آنها عضو تشکل و تعاونی هستند، بنابراین می توانند محصول خود را در قالب برنامه‌ای مشخص عرضه کنند تا خریدار به راحتی به آنها دسترسی داشته باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر