بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
رئیس هیات مدیره شرکت عطرین نخ قم به بورس‌نیوز گفت:

افزایش صادرات در دستور کار/ الزامی به تحویل ارز صادراتی به سامانه نیما نیست

رییس هیات مدیره شرکت عطرین نخ قم با تاکید بر توجه این شرکت به افزایش صادرات، گفت: نوسانات نرخ ارز با توجه به اینکه اکثر مواد اولیه در داخل کشور تامین می‌شود و نیاز به واردات این مواد نیست، تاثیری بر سودآوری شرکت ندارد.
کد خبر : ۱۷۹۶۵۲
حامد مقدم در پاسخ به بورس نیوز ادامه داد: نوسانات نرخ ارز تنها در صورت تولید محصولات جدید و انحصاری می‌تواند بر شرکت تاثیرگذار باشد که مبلغ آن بالا نیست.

وی با تقسیم‌بندی تاثیر نوسانات نرخ ارز به دو دسته مستقیم و غیر مستقیم ادامه داد: حجم عمده محصولات شرکت به داخل کشور تزریق می‌شود و سیستم فروش ما نیز به صورت مویرگی بوده و مشتریان ما متعدد و با ظرفیت‌های پایین هستند.

مقدم همچنین با بیان این مطلب گفت: الزامی برای تحویل ارز صادراتی در سامانه نیما نداشته و از ارز دولتی نیز استفاده نمی‌کنند.

وی با اشاره به تغییر مکرر قوانین در حوزه گمرک و صادرات و مشکلات در تبدیل ارز به ریال محدودیت های بوده که با آن مواجه‌ایم.

مقدم میزان صادرات این شرکت در سال گذشته را ۵ درصد و از ترکیه به عنوان اولین مقصد صادراتی این شرکت نام برد و افزود: صادرات عطرین نخ قم رو به رشد بوده و افزایش صادرات و همچنین افزایش مقاصد صادراتی در بلوک شرق و کشورهای «اس‌آی‌اس» در دستور کار قرار دارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر