بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
مدیرعامل شرکت تامین‌سرمایه تمدن با اعلام عضویت این بانک سرمایه‌گذاری، در انجمن بانکداران آسیایی با بیان این مطلب که توسعه صندوق‌های سرمایه گذاری می‌توانست از بحران کنونی نقدینگی و نوسانات نرخ ارز جلوگیری کند، گفت: سیاست‌های اشتباه بانک‌مرکزی در عدم توسعه این صندوق‌ها باعث بوجود آمدن این وضعیت در نرخ ارز شد.
کد خبر : ۱۷۹۷۱۷

محمودرضا خواجه‌نصیری در پاسخ به بورس‌نیوز، در خصوص نظرات بانک‌مرکزی مبنی بر اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری ذخیره قانونی ندارند، گفت: اخذ ذخیره قانونی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری توقع درستی نبوده چرا که منابع صندوق‌ها در اختیار بانک‌ها قرار داشته و اخذ ذخیره قانونی از آنها مانند اخذ مالیات مجدد از یک بنگاه اقتصادی است.

نایب ریس جدید هیات مدیره بورس تهران با اشاره به برنامه‌های جدید کاری خود، اظهارکرد: افزایش بازارگردانی و هرم‌های نقدشوندگی بیشتر، توسعه بازار صندوق‌های قابل معامله و ابزارهای جدید، توسعه بازار مشتقه و بازار فروش استقراضی از جمله برنامه‌های آتی بورس‌تهران در این دوره است.

وی با اشاره به اینکه دلیل رونق بازار آتی، دو طرفه بودن آن بازار است، ادامه داد: بازار سهام باید چنین رویه‌ای را در پیش گیرد و تحلیلگران از هر دوسوی بازار بتوانند درآمد داشته باشند و توسعه قراردادهای مشتقه و فروش استقراضی نیز در همین راستاست.

خواجه‌نصیری همچنین افزایش در ادامه به اهمیت گردش معاملات و لزوم توجه به آن اشاره داشت و اظهارکرد: نسبت گردش معاملات به ارزش بازار بسیار پایین بوده و نسبت به استاندارها از سطح اندک برخوردار است.

وی همچنین معاملات الگوریتمی را دیگر نیاز بازار عنوان کرد و گفت: در صورت افزایش معاملات الگوریتمی شاهد ۲۰ برابر شدن حجم معاملات بورس خواهیم بود.

وی با اشاره به روند خصوصی‌سازی در کشور گفت: متاسفانه همیشه برای خصوصی‌سازی در کشور داد شعارها به گوش رسیده و رویه اجرایی از آن‌ رعایت نشده است.

خواجه‌نصیری ادامه داد: حمایت از بخش‌خصوصی نیاز به یک اصل‌اساسی داشته و آن اصل برائت و سلامت مالی این بخش بوده پس فقط شعار خصوصی‌سازی نباید سر داد بلکه باید به آن ایمان داشت.

وی با اشاره به افتتاح کلنیک درمانگری مالی در تامین سرمایه تمدن تصریح کرد: سیستم درمانگری‌ مالی بدون توقع کسب سود راه‌‌اندازی شده و درصدد آن هستیم تا شرکت‌ها بدون مشکل و تردیدهای مالی با شفافیت مالی وارد بورس شوند، به‌عبارتی لباس بورسی به قامت شرکت‌ها دوخته شود.

خواجه نصیری با اشاره به خدمات سامانه سرمایه‌گذاری آنلاین IB.shop اذعان داشت: تاکنون ۵۰۷ هزارنفر کاربر در این سیستم ثبت‌نام کرده‌اند و روزانه بطور میانگین ۲۰۰میلیارد تومان تراکنش مالی داریم.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران در هر جای ایران و سایر کشورها تنها با داشتن یک کارت بانکی می‌توان خدمات بورسی گرفت.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن خاطرنشان کرد: در حال حاضر دارایی تحت مدیریت بیش از ۳۰هزارمیلیارد تومان برآورد می‌شود ضمن آنکه ۲۶۳۷ میلیارد تومان نیز به‌عنوان اوراق سهام در اختیار داشته و ۹۰هزارمیلیارد تومان نیز جزو سهامی بوده که در حال حاضر بازارگردانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تامین سرمایه تمدن فعال‌ترین شرکت تامین‌سرمایه از دیدگاه بورس است، گفت: به لحاظ راهبردی در بازارسرمایه تلاش می‌شود تا توسعه‌ای در بازارسرمایه شکل گیرد تا موانع رشد بازارسرمایه از بین رود.

خواجه‌نصیری ادامه‌داد: هدف نخست، معرفی بازارسرمایه به بخش‌های مختلف جامعه بوده و در همین راستا پیشخوان بازارسرمایه را افزایش داده تا مردم بیشتر و بهتر با بازارسرمایه آشنا شوند.

وی افزود: به‌دلیل تصور اشتباه برخی سرمایه‌گذاران نسبت به سرمایه‌گذاری که در صندوق‌های سرمایه‌گذاری داشتند، چنین سرمایه‌گذاری را زیرنظر صنعت بانک‌داری تلقی می‌کردند.

وی همچنین با اعلام عضویت تامین سرمایه تمدن در انجمن بانکداران آسیایی، گفت: تامین سرمایه تمدن نخستین بانک سرمایه‌گذاری در کشور بوده که به عضویت این انجمن در آمده است.

مدیرعامل تامین‌سرمایه تمدن با اشاره به اینکه از شهریور سال گذشته تا به امروز، ۵ اوراق سلف موازی در بورس‌کالا منتشر کرده‌اند، گفت: در حوزه IT تمام سرویس‌های بازارسرمایه را در قالب API در اختیار صاحبان ایده قرار داده شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر