بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳
مردادماه داغی سپری شد و این شروعی بود بر حضور قابل‌توجه حقیقی‌ها در معاملات بورس اوراق بهادار تهران که این روند نیز کماکان ادامه دارد.
کد خبر : ۱۷۹۷۴۰

نمایش چشم‌نواز «حقیقی‌ها» در معاملات بازارسرمایه

به گزارش بورس‌نیوز، بورس روزهای هیجانی اما واقعی و روبه رشد شدیدی را سپری می‌کند چراکه علاوه بر رشد شاخص کل به قله 146 هزار واحد، افزایش حجم معاملات نیز به‌خوبی حاکی از این موضوع بوده به‌خصوص این‌که معاملات "حقیقی"های بازار روند رو به رشد چشم‌نوازی را به معرض نمایش گذاشته است.

همان‌طور که در نمودار ذیل مشاهده می‌کنید، میانگین متحرک 5 روزه ارزش کل خرید حقیقی‌ها، از اواسط خردادماه سال جاری رشد خود را شروع کرد.

نمایش چشم‌نواز «حقیقی‌ها» در معاملات بازارسرمایه

بر اساس این گزارش، این رشد دوامی چندانی نداشت و اوایل تیرماه در مسیر نزول قرار گرفت؛ اما مردادماه داغی سپری شد و این شروعی بود بر حضور قابل‌توجه حقیقی‌ها در معاملات بورس اوراق بهادار تهران که این روند کماکان ادامه دارد.

در بخش ورود و خروج تجمیعی پول حقیقی‌ها، از دی‌ماه سال 96 تا اوایل فروردین سال 97 تغییرات چندانی ملاحظه نمی‌شود و ارزش معاملات به رقمی بسیار کمتر از 500 میلیارد تومان می‌رسد و حتی در سه‌ماهه اول سال 97 حقیقی‌ها بیشتر فروشنده بودند تا خریدار، اما به‌یکبار در اواسط تیر قدرت حقیقی‌ها در طرف خرید نمود پیدا کرد و با شیب رو به بالای قابل‌توجهی، ارزش معاملات حقیقی‌ها از رقم 2500 میلیارد تومان فراتر رفت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴
علی برکت الله