بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
مدیرعامل قاسم ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز بیان کرد:

رشد سودآوری قاسم در 6 ماهه/ روند مطلوب وصول مطالبات معوق

مهم ترین دلیل جذابیت سهم می تواند وضعیت نسبتا مطلوب سودآوری شرکت در 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل باشد؛ شرکت در دوره 6 ماهه عملکرد مناسبی داشته است.
کد خبر : ۱۷۹۷۴۲

سهم شرکت قاسم ایران در حالی معاملات روز دوشنبه را هم با صف خرید به پایان رساند که از دهم شهریورماه تا کنون افزایش قیمت تقریبا 25 درصدی داشته است. قاسم در دوره 5 ماهه منتهی به پایان مرداد ماه 97، توانسته 5707 میلیارد ریال درآمد محقق سازد. این در حالی است که قاسم در 6 ماهه نخست سال 96 به ازای هر سهم 175 ریال زبان محقق ساخته بود. قاسم چندی قبل هم از انعقاد قرارداد با مجتمع کارخانجات روغن نباتی کشت و صنعت شمال خبر داده است. 

محمد وحید کریمی مدیرعامل شرکت قاسم ایران در گفت و گو با بورس نیوز در خصوص دلایل اقبال سهم بیان کرد: گرچه روند بازار سرمایه در جذابیت سهم بین سهامداران بی تاثیر نبوده؛ ولی مهم ترین دلیل جذابیت سهم می تواند وضعیت نسبتا مطلوب سودآوری شرکت در 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل باشد؛ شرکت در دوره 6 ماهه عملکرد مناسبی داشته است.

وی افزود: در روند وصول مطالبات معوق شرکت هم اتفاقات مثبتی رخ داده است.

کریمی در رابطه با اثر افزایش نرخ برخی محصولات همچون برخی اقلام دارویی، که این شرکت به پخش آنها مبادرت می ورزد، اظهار داشت: البته افزایش نرخ محصولات در افزایش درآمد شرکت تا حدودی اثرگذار است، ولی با توجه به آنکه هزینه ها نیز تقریبا به همان نسبت رشد داشته است، بنابراین این موضوع تاثیر با اهمیتی بر سودآوری قاسم نخواهد داشت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر