بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، ‌گفت: تحویل سکه های پیش فروش شده در ماه های پیش رو به قیمت ها روند نزولی می بخشد.
کد خبر : ۱۷۹۷۵۲


به گزارش بورس نیوز، علی اکبر کریمی با انتقاد از بزرگ شدن حباب قیمت سکه و طلا در ماه های اخیر، گفت: سکه نیز به وضعیت پراید دچار شده و قیمت فعلی آن از ارزش ذاتی نشان نمی گیرد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه جو روانی حاکم بر بازار نقش عمده ای در بزرگ شدن حباب قیمت سکه دارد، افزود: دولت باید با کنترل برخی مکانیزم ها جو روانی حاکم بر بازار را تا حدودی کنترل کند.

کریمی با تاکید بر ضرورت محاسبه دقیق حباب فعلی موجود در قیمت سکه، تصریح کرد: اینکه می گویند سکه در حال حاضر دو میلیون تومان حباب دارد صحت نداشته زیرا قیمت های جهانی نیز افزایش یافته است.

وی با اشاره به تحویل سکه های پیش فروش شده در ماه های پیش رو، گفت: در مهر و آبان ماه سال جاری پیش فروش سکه ها دوباره آغاز می شود که این خود رشد قیمت ها در بازار را تا حدودی متوقف خواهد کرد.

کریمی با تاکید بر اینکه کاهش قیمت در پی عرضه سکه های پیش فروش شده نزدیک است، افزود: هر چه دولت سکه های پیش فروش شده از قبل را تحویل متقاضیان کند بر روند قیمت ها تاثیر مثبت خواهد داشت زیرا در این صورت توازن عرضه و تقاضا در پی افزایش عرضه رخ خواهد داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه دولت باید با مدیریت بازار تقاضا و عرضه را به مسیر مشخص هدایت کند، گفت: باید بدانیم که اگر در شرایط فعلی ممنوعیتی بر عرضه سکه اعمال شود وضعیت بازار از این بدتر شده و قیمت ها سر به فلک خواهد گذاشت.

بر اساس گزارش ایبنا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت باید با هدایت کشور به سمت جمع آوری نقدینگی های سرگردان در امور تولیدی از انباشت تقاضا در حوزه های غیرمولد که تورم زا است جلوگیری کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر