بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
عضو شورای عالی بورس گفت: تمامی اعضای این شورا با ارزان‌فروشی در بورس‌کالا و فروش محصولات با قیمت‌های ارزان‌تر از صادرات، مخالف هستند چراکه این وضعیت به رانت دامن می‌زند.
کد خبر : ۱۷۹۷۵۵

مخالفت بورسی ها با ارزان فروشی در بورس کالا/

حسین عبده تبریزی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز بابیان این مطلب که درخواست شورای عالی بورس از دولت آن بوده که سریع‌تر سیستم فروش بورس‌‌‌کالا از فضای رانتی خارج شود، گفت: رقابت، نخستین اصل حاکم در بورس بوده و به‌هیچ‌عنوان به صلاح کشور نیست که کالایی در بورس با قیمت‌گذاری و کنترل فروخته شود و قطعاً تمامی اعضای شورا و سازمان بورس با ادامه این روند مخالف هستند.

عبده تبریزی همچنین بابیان اینکه نظام ارزی چند قیمتی فساد آور بوده و از ابتدای انقلاب تاکنون این موضوع را تجربه کرده‌ایم، ادامه داد: واضح است که هر چه زودتر باید کشور از سیستم چند ارزی خارج شود وگرنه نمی‌توان فساد را در کشور مدیریت کرد.

وی همچنین در خصوص راهکار برای حرکت نقدینگی به بورس و بازار سرمایه نیز گفت: اگر بتوان نرخ بازده را در بازار سرمایه افزایش داده و اعتماد مردم را به پایداری و تداوم نرخ بازده جلب کرد، می‌توان به ورود نقدینگی به بورس امیدوار بود و در حقیقت ترکیب نرخ بازده و ریسک مردم را به سمت این بازار سوق می‌دهد.

عبده همچنین در خصوص ورود اسکناس ارز صادراتی به بازار و تأثیر آن بر نوسانات نرخ ارز نیز گفت: این موضوع مقداری قیمت ارز را کاهش می‌دهد البته عوامل مختلفی در این موضوع تأثیرگذار هستند و زمانی که بازار را بررسی می‌کنیم به این معضل پی می‌بریم که بازار عمق ندارد .

وی همچنین گفت: چند ماه است که شورای عالی بورس و همکاران سازمان بورس مخالف جدی و مستدل خود را با فروش بر مبنای دلار 4200 تومانی محصولات پتروشیمی و فلزی در بورس، یعنی محلی که همه چیز باید بر پایه رقابت بنا شود، اعلام کرده‌اند.

عبده تاکید کرد: تمامی مسئولین قبول دارند که این معاملات به معنای توزیع رانت و گسترش فساد بوده و معاملات انجام شده و می‌شود چون عده‌ای نگران بالا رفتن قیمت‌ها برای مصرف‌کننده نهایی‌اند غافل از اینکه قیمت‌ها مدت‌هاست که خود را با دلار روز منطبق ساخته است.

عضو شورای عالی بورس افزود: بالاخره معاملات تمامی فلزات و فولاد، از رانت رهایی یافت و از فردا معاملات فولاد در بورس‌کالا عادی می‌شود، امیدوارم پنجشنبه مسئله پتروشیمی نیز حل شود و از روش شنبه معاملات آن در فضای رقابتی انجام شود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
چرا ما خودمان برخی کارها راانجام می دهیم وبعد درمقام منتقد از ان انتقاد می کنیم ؟؟؟؟؟؟