بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
بورس نیوز بررسی کرد؛

"ترین­‌های" بازار حافظ

تابلوهای معاملات امروز بورس تهران شاهد سرمایه‌گذاری بانک تجارت « وتجارت» در بخش بیشترین حجم معاملات بود اما در بیشترین ارزش معاملات «فولاد» با 800 میلیارد ریال در جایگاه نخست قرار گرفت.
کد خبر : ۱۷۹۷۹۶


به گزارش بورس نیوز، امروز بازار سهام در حالی شاهد اصلاح پرتفوی از سوی اغلب معامله‌گران هم‌زمان با توقف اغلب نمادهای معاملاتی به دلیل تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام مواجه بود که هم‌زمان با ادامه نوسان نرخ ارز در بازار غیررسمی شاهد اقبال برای جمع‌آوری سهم‌های ارزنده در گروه فولادی‌ها ومعدنی‌ها در کنار هلدینگ‌های معدنی وپتروشیمیاییبود.

در این بین افزایش تقاضا برای خرید سهام در بازار سهام با دست به دست شدن بیش از یک هزار میلیارد تومان از انواع سهام و حق تقدم به تداوم صف‌نشینی در سهم‌های پیش روی بازار انجامید هر چند به نظر می‌رسد همچنان بازار سهام به چشم‌انداز قیمت‌ها در بازار خوشبین شده، اما عدم رشد مناسب قیمت سهام در گروه‌های کوچک و سهم‌های برخوردار از شناور پایین باعث شده تا همچنان اقبال برای جمع‌آوری گروه های پیش‌روی بازار شامل فلزات اساسی،‌معدنی، پالایشی وپتروشیمیاییبا اقبال مواجه باشد.

بر همین اساس لازم به ذکر است که شاخص کل قیمت و بازده بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز با رشد 697 واحدی به رقم 24 هزار و 134 سهم رسید.

بیشترین حجم معاملات

حجم معاملاتی امروز نمادهای شرکت­های معاملاتی بانک تجارت 366میلیون ، سرمایه گذاری خوارزمی 329 میلیون ، نفت و گاز پتروشیمی تامین 183 میلیون ، سهامی ذوب آهن اصفهان 179 میلیون ، فولاد مبارکه اصفهان 167 میلیون و سایپا 156 میلیون بود.

دیروز نماد « وصندوق » با 237 میلیون واحد در جایگاه نخست بیشترین حجم معاملات قرار داشت.


بیشترین ارزش معاملات

نمادهای شرکت های فولاد مبارکه اصفهان با 800 میلیارد ریال ، سهامی ذوب آهن اصفهان با 382 میلیارد ریال ، پالایش نفت اصفهان با 362 میلیارد ریال ، ملی صنایع مس ایران با 345 میلیارد ریال و وخارزم با 332 میلیارد ریال بالاترین ارزش معاملاتی را از آن خود کرده بود.

دیروز سلامت با 996 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملاتی را از آن خود کرده بود.




بیشترین و کمترین درصد قیمت پایانی

نمادهای شرکتهای سیمان ایلام « سیلام» با 60.42 درصد ، کیمیدارو «دکیمی» با 42.8 درصد ، کاشی و سرامیک حافظ « کحافظ » با 30.69 درصد ، حفاری شمال «حفاری» با 23.95 درصد و تولید تجهیزات سنگین هپکو «تپکو» با 16.38 درصد بیشترین تغییرات قیمت پایانی را به خود اختصاص داده

ودر مقابل لیزینگ رازی « ولراز» با منفی 9.7 درصد ، سرمایه گذاری جامی « وجامی» با منفی 6.36 درصد ، بسته­بندی ایران «فبیرا» با منفی 5.97 درصد ، فراورده­های سیمان شرق «کفرآور» با منفی 5.3 درصد و گروه دارویی سبحان « دسبحا» با منفی 5 درصد کمترین تغییرات قیمتی را به خود اختصاص داده­ اند.

دیروز نماد فوکا با 83 درصد بیشترین تغییرات قیمت پایانی و ولراز نیز با منفی 9 درصد کمترین تغییرات قیمت پایانی را داشتند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر