بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌‌نیوز عنوان کرد:

ساز پتروشیمی‌ها کوک شد/ گام تولیدکنندگان در مسیر سبز عرضه پترویی‌ها

کارشناس بازار سرمایه گفت: اقدام در جهت آزاد شدن سقف رقابتی محصولات پتروشیمی اقدامی بسیار مثبت است و دست دلالان را از این بازار کوتاه خواهد کرد.
کد خبر : ۱۷۹۸۳۸

چراغ پتروشیمی‌ها سبز شد/

احسان مرادی، مدیرعامل کارگزاری توسعه سعادت کیان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، اظهار کرد: آزاد شدن سقف رقابت برای فروش محصولات پتروشیمی عملاً دست دلالان را از بازار محصولات پتروشیمی کوتاه خواهد کرد.

وی ادامه داد: با اتخاذ تصمیم‌های اشتباه، سودی شرکت‌های پتروشیمی در جیب دلالان بازار سرازیر شد و درحالی‌که نرخ محصولات در بازار کاملا مشخص بوده اما این محصولات به واسطه سودجویان سر از بازارآزاد در می‌آورد و مصرف‌کننده واقعی مجبور به خرید با نرخ خارج از بورس می‌شد.

مرادی اضافه کرد: بر همین اساس، از زمان عرضه محصولات در بورس‌کالا تا تحویل به دست مصرف‌کننده بازار شاهد یک فاصله و نوسان شدید قیمتی بود؛ دلا حاضر در بورس پس از خرید محصولات پتروشیمی، این کالا را به اصطلاح خُرد و سپس به مصرف‌کننده واقعی تحویل می‌داد تا منفعت، سود و حق دلالی آنها بر کالاها لحاظ شود اما این منفعت باید به‌جای سیستم دلالی، به شرکت‌های پتروشیمی ختم شود.

کارشناس بازار سرمایه درباره تأثیر آزادسازی قیمت بر ورود نقدینگی به بورس نیز گفت: این‌یک بازی برد- برد بوده و افرادی که در بازار به دنبال خرید سکه و دلار هستند به سمت بازارسرمایه که بازاری نظام‌مند و قانون‌مدار است، حرکت خواهند کرد؛ به موازات افزایش منفعت شرکت‌های تولیدی در بورس، پتانسیل آنها برای عرضه محصولات در بازارسرمایه نیز رشد پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل کارگزاری توسعه سعادت‌کیان، افزود: ضرورت مشارکت تمام فعالان در بازار امری حیاتی بوده اما باید تعیین نرخ را به‌نظام عرضه و تقاضا و بازار سپرده شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر