بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷
بورس‌نیوز بررسی کرد؛

«ترین‌های» بازار سرمایه

تابلوهای معاملات امروز بورس تهران شاهد «سایپا» در بخش بیشترین حجم معاملات بود اما در بیشترین ارزش معاملات «فولاد» همچنان با 944 میلیارد ریال در صدر معاملات قرار گرفت، درحالی که دیروز «سلامت » با 996 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.
کد خبر : ۱۷۹۸۵۰



به گزارش بورس نیوز، امروز بازار سهام در حالی با معاملاتی پرحجم در اغلب نمادهای معاملاتی و گرایش معامله‌گران حقیقی برای خرید سهام روبرو شد که اغلب سهم‌های پیشرو بازار با صف خریدهای پایررا به کار خود پایان دادند. موضوع باز شدن سقف قیمت‌ها در بورس کالا و افزایش قیمت‌ها در حالی است که اغلب حقیقی­ها با وجود پیش‌خور شدن خبرهای خوب در زمینه آزادسازی قیمت‌ها در گروه‌های مختلف اما همچنان برای جمع‌آوری سهام از خود اشتیاق نشان می‌دهند. این در حالی است که حقوقی‌ها نیز برای عرضه پرحجم سهام هنوز اقدام موثری در بازار نداشتند.

بر همین اساس لازم به ذکر است که شاخص کل قیمت و بازده بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز با رشد 6483 واحدی به رقم 155 هزار و 61 سهم رسید.

بیشترین حجم معاملات

حجم معاملاتی امروز نمادهای شرکت­های سایپا 183 میلیون ، فولاد مبارکه اصفهان 172 میلیون ، نفت و گاز پتروشیمی تامین 143 میلیون ، ملی صنایع مس ایران 130 میلیون و سرمایه گذاری خوارزمی 114 میلیون بود.

دیروز نماد « وتجارت » با 366 میلیون واحد در جایگاه نخست بیشترین حجم معاملات قرار داشت.



بیشترین ارزش معاملات

نمادهای شرکت های فولاد مبارکه اصفهان با 944 میلیارد ریال ، پالایش نفت اصفهان با 362 میلیارد ریال ، ملی صنایع مس ایران با 551 میلیارد ریال ، پتروشیمی پارس با 489 میلیارد ریال ، صنعتی دریایی ایران با 401 میلیارد ریال ، معدنی و صنعتی گل گهر با 381 میلیارد ریال بالاترین ارزش معاملاتی را از آن خود کرده بود.

دیروز نیز فولاد با 800 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملاتی را از آن خود کرده بود.



بیشترین و کمترین درصد قیمت پایانی

نمادهای شرکتهای معاملاتی فولاد کاویان « فوکا» با 64 درصد، تولی پرس « شتولی » با 50 درصد ، کیوان «غیوان » با 48 درصد ، کاشی صدف سرام استقلال آباده « کصدف» 48.02درصد و فروشگاه­های زنجیره­ای رفاه با 41 درصد بیشترین تغییرات قیمت پایانی را به خود اختصاص داده

ودر مقابل گسترش صنایع پیام « لپیام » با منفی 11 درصد ، کارخانه­های صنعتی آزمایش «لازما» با منفی 8 درصد ، کف «شکف» با منفی 6 درصد، ایتالران «کایتا » با منفی 6.16 درصد ، شیر وگوشت زاگرس شهرکرد با منفی 4.46 درصد کمترین تغییرات قیمتی را به خود اختصاص داده­ اند.

دیروز نماد سیلام با 60 درصد بیشترین تغییرات قیمت پایانی و ولراز نیز با منفی 9 درصد کمترین تغییرات قیمت پایانی را داشتند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر