بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
افزایش ظرفیت تولید، افزایش قیمت، بهبود وضعیت نقدینگی و... علل رشد این شرکت اعلام شد.
کد خبر : ۱۷۹۸۵۴
به گزارش بورس‌نیوز، شرکت‌های دارویی در روزهای اخیر مورد اقبال بازار واقع شده‌اند و تحرکات مثبتی در این گروه مشاهده می‌شود.
سهم شرکت مواد اولیه دارویی البرز بالک در هفته جاری سبزپوش بوده و حتی تا صف خرید هم پیش رفته است. 
«دبالک» درحالی در ۵ ماهه نخست امسال با یک رشد 55 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل 207،741 میلیون ریال درآمد محقق ساخته که در دوره 3 ماهه منتهی به خردادماه امسال خبر از تحقق زیان 27،950 میلیون ریالی داده است. 

مهدی لارابی مدیر مالی شرکت مواد اولیه دارویی البرز بالک در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت شرکت بیان کرد: وضعیت فروش شرکت نسبت به سال گذشته بهبود یافته و این بهبودی مرهون افزایش حجم فروش بوده است. 

وی ادامه داد: «دبالک» تولیدکننده مواداولیه دارویی مورد نیاز شرکت‌های داروساز بوده و به سبب شرایط اقتصادی در چند هفته اخیر، تقاضای مواد اولیه توسط شرکت‌های دارویی جهت افزایش حجم ذخایر احتیاطی مواداولیه افزایش یافته و با توجه به افزایش تقاضای بازار، ظرفیت تولید «دبالک» هم افزایش داشته است.

وی افزود: علاوه بر افزایش حجم فروش، به دلیل کاهش دوره وصول‌مطالبات، وضعیت نقدینگی شرکت نیز بهبود یافته ضمن‌آنکه در این مدت نرخ فروش محصولات «دبالک» حدود 10درصد افزایش داشته که افزایش بهای تمام شده را پوشش می‌دهد.

فعال صنعت دارو با اشاره به اینکه مشکل سر راه تولید، ریشه داخلی دارد اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل فعلی شرکت، بروکراسی و محدودیت‌های اداری بوده که از سوی بانک‌مرکزی و وزارت صمت اعمال شده و موجب کندی روند واردات گشته است. 

وی تاکید کرد: به علت اینکه گروه کالایی به درستی تعریف نشده، ترخیص مواد‌اولیه از گمرک با اختلالاتی همراه بوده و چنانچه محدودیت‌های اداری برطرف شود، البرز بالک پتانسیل رشد سودآوری نسبت به سال قبل را داشته و بدون شک، روند سودآوری قیمت سهم را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

لارابی در خاتمه تصریح کرد: عدم ثبات اقتصادی موجب شده نتوان شرایط آتی را پیش‌بینی کرد و مشخص نیست روند واردات و تامین مواد اولیه در چند ماه آینده به چه صورت باشد؛ اما فعلا برای مصرف چند ماه موجودی مواد اولیه داریم. البته هر آنچه تولید شود بلافاصله روانه بازار می‌شود تا بازار دارو دچار مشکل و کمبود نگردد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر