بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
تفاهم‌نامه همکاری مرکز مالی ایران با جامعه حسابداران رسمی امضا شد.
کد خبر : ۱۷۹۸۶۳


به گزارش بورس نیوز، ناصر امیدواری، مدیرعامل مرکز مالی ایران و سید محمد علوی، دبیرکل و رئیس هیات مدیره جامعه حسابداران رسمی ایران بیستم شهریورماه در سازمان بورس و اوراق بهادار تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

ناصر امیدواری امضای این تفاهم‌نامه را مقدمه‌ای برای تعمیق و گسترش ارتباط با جامعه حسابداران رسمی عنوان کرد و گفت: به‌روزرسانی و ارتقاء دانش اعضای جامعه در امور بازار سرمایه و همچنین آموزش‌های حرفه‌ای و تخصصی و آماده‌سازی فارغ‌التحصیلان جدید در رشته‌های مالی و حسابداری برای ورود به بازار کار از مهمترین دستاوردهای امضای این تفاهم‌نامه است.

در آغاز جلسه امضای این تفاهم‌نامه، سید مصطفی رضوی، معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار به نقش مرجعیت این نهاد در حوزه مالی اشاره و ابراز امیدواری کرد که این تفاهم‌نامه زمینه توسعه کمی و کیفی را در هر دو نهاد فراهم کند .

برهمین اساس امیدواری با بیان اینکه این روابط قبل از این نیز با جامعه حسابداران رسمی وجود داشته است؛ افزود: مرکز مالی ایران به عنوان نماینده ارکان بازار سرمایه و یک نهاد آموزشی فعال و خوشنام در این زمینه، امیدوار است تا با امضای این تفاهم‌نامه به نقش‌آفرینی خود در توسعه بازار سرمایه ادامه دهد و بستر مناسبی برای انتظام ارتباط با نهادهای فعال در بازار سرمایه باشد.

در ادامه این مراسم، سید محمد علوی، دبیر کل و رئیس هیات مدیره جامعه حسابدارن رسمی ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از امضای این تفاهم‌نامه گفت: آموزش‌های حرفه‌ای برای حسابداران همواره نقش کلیدی در افزایش توانمندی آنان داشته است و از آنجائیکه آموزش‌های آکادمیک برای نائل‌شدن به این امر کافی نیست، باید از نهادهای متخصصی همچون مرکز مالی ایران بهره برد.

سعید محمد علیزاده، مدیر نظارت بر ناشران اوراق بهادار دیگر سخنران این مراسم نیز امضای این تفاهم‌نامه را خبر خوشی برای بازار سرمایه خواند و گفت: امضای این تفاهم‌نامه به جهت تاثیر در ارتقاء و شفافیت بازارهای مالی و پولی برای بازار سرمایه اهمیت دارد و از آن بهره خواهد برد.

وی در ادامه گفت: این بهره‌مندی به دو طریق صورت خواهد گرفت؛ یک اعتبار بخشی به اطلاعات موجود در بازار سرمایه که به عهده حسابداران و حسابرسان است و دیگری افزایش دانش و مهارت‌های مالی این افراد که در مرکز مالی ایران انجام خواهد شد.

مدیرعامل مرکز مالی ایران در پایان ضرورت این تفاهم‌نامه را ایجاد هم‌افزایی خواند و این فرایند را در ادامه اجرایی‌شدن دستورالعمل کنترل‌های داخلی عنوان کرد. در این راستا کمیته‌ ریسک، کمیته حسابرسی و واحد حسابرسی داخلی به همراه حسابرسان مستقل به عنوان ارکان اصلی راهبری شرکتی می‌باشند که امروز بعد از گذشت بیش از پنج سال از این موضوع انتظاراتی که از این ارکان وجود دارد با گذشته قابل قیاس نیست.

وی افزود: نقش کمیته‌های حسابرسی در شفافیت و پاسخگویی مدیران در ناشران بورسی و فرابورسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و انتظار می‌رود با اجرای این تفاهم‌نامه، کیفیت و اثربخشی این ارکان نیز گسترش و بهبود یابد.

ناصر امیدواری در پایان ضمن پاسخگویی به سوالات خبرنگاران در مورد نحوه و زمان اجرای این تفاهم‌نامه گفت: تقویم آموزشی ویژه حسابداران از مهرماه سال جاری اجرایی خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از عنوان دوره‌ها و سرفصل‌های آموزشی به سایت مرکز مالی ایران مراجعه کنند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
چالش امضایی به قیمت اعتبار جامعه حسابداران و سهامداران؛

ردپای رانت ۹۰۰ میلیاردی، بی‌سوادی و عدم نظارت در پرونده ناشر پرهای‌ و‌ هوی

شفاف‌سازی ۱۶ بندی سازمان بورس اوراق بهادار در خصوص «های‌وب»؛

افشاگری سازمان بورس در قالب شفاف‌سازی/ شوک اطلاعات باورنکردنی در "های‌ وب"

مدیر عامل «های وب» در گفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد

جزئیات پاسخ جامعه درمورد صورت های مالی سال 96 های وب

ارسال نظر