بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
پلیس فتا در نامه‌ای به‌تمامی بانک‌ها تا زمان اجرایی شدن بخش‌نامه الزامات رمزهای پویای بانک مرکزی آن‌ها را ملزم به اجرا کردن چهار محدودیت برای انتقال وجه از طریق اپ های موبایلی کرد.
کد خبر : ۱۷۹۸۷۸
به گزارش بورس نیوز، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ(فتا) در نامه‌ای با موضوع رفع معایب اپلیکیشن های پرداخت تلفن همراه تمامی شرکت‌های مرتبط به اپلیکیشن های پرداخت تلفن همراه ازجمله ” آپ، تاپ، پات، سکه، ۷۸۰، ۷۲۴ و…) را نسبت به رعایت و اجرایی نمودن چهار محدودیت تا زمان اجرایی شدن بخش‌نامه الزامات رمزهای پویا بانک مرکزی که در اول شهریورماه به شبکه بانکی ابلاغ شد، کرد.

 این چهار محدودیت عبارت‌اند از: تنها شماره همراه دارنده حساب اجازه انجام تراکنش از کارت یا حساب را به‌واسطه اپلیکیشن ها داشته باشد، محدودیت در میزان و تعداد تراکنش‌ها، محدودیت در حوزه مکانی و جغرافیایی استفاده از اپلیکیشن ها و ایجاد وابستگی بین شماره خط و اپلیکیشن (چراکه ممکن است با تغییر مالکیت شماره تلفن همراه، فعالیت اپلیکیشن با اینترنت استمرار باوجود تغییر مالکیت استمرار یابد) است.

 در بخش دیگر این نامه آمده است: شرایط فعلی اپلیکیشن های پرداخت از امنیت لازم برخوردار نبوده، لذا با اصلاح موارد مذکور امکان آسیب‌پذیری شهروندان کاهش می‌یابد و این نامه به‌تمامی شرکت‌های خدمات دهنده سرویس‌های اپلیکیشن  برای اجرا  ابلاغ‌شده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر