بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
بورس‌نیوز گزارش می‌دهد؛

شوک ناقص شرقی به سیمانی‌ها

براساس آمارهای گمرک 4 کشور کویت، عراق، افغانستان و بنگلادش 4 کشوری هستند که در سه ماهه نخست امسال بیشترین سیمان ایران به آن ها صادر شده است.
کد خبر : ۱۷۹۸۹۵


به گزارش بورس نیوز، بر اساس بخشنامه جدید از سوی سرپرست یکی از گمرکات افغانستان این کشور واردات مواد نفتی، سیمان، آهن و کاشی و سرامیک از مرز ایران را ممنوع را اعلام کرد.

عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، این موضوع را غیرمنطقی خواند و اظهار کرد: هنوز از سوی مسئولان ایرانی این موضوع به فعالان بخش سیمان ابلاغ نشده است.

وی افزود: نتیجه‌گیری در این مورد منوط به برگزاری جلسه با فعالین صنعت سیمان دو کشور خواهد بود.

ممنوعیت واردات از مرز ایران به افغانستان تاکنون تایید نشده است

سعید احمدخانی مدیرروابط عمومی گمرک نیز در گفت و گو با بورس نیوز گفت: صدور بخشنامه ای در افغانستان مبنی بر ممنوعیت واردات مواد نفتی و آهن‌آلات تاکنون به طور رسمی به ایران ابلاغ نشده است.

وی درباره بخشنامه پخش شده در فضای مجازی که به موجب آن افغانستان واردات موادنفتی،سیمان و آهن آلات را ممنوع اعلام کرده است، گفت: تاکنون در این باره رسما به گمرک ایران اطلاعاتی صادر نشده است.

گفتنی است، صادرات سیمان در بهار سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اندکی افزایش یافته ، به طوریکه در سه ماه نخست سال ۱۳۹۶، به میزان سه میلیون و ۴۷۵ هزار تن سیمان به ارزش ۱۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار  دلار از ایران صادر شده بود.



اشتراک گذاری :
ارسال نظر