بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:حدود ۳۰ درصد از بنگاه‌های اقتصادی در اختیار بانک‌ها واگذار شده است.
کد خبر : ۱۷۹۹۲۴

به گزارش بورس نیوز، محمود شکری درباره خروج بانک‌ها از بنگاهداری گفت:براساس قانون سال 94 باید بانک‌ها از بنگاهداری خارج شوند اما این مهم خیلی از سوی بانک‌ها مورد توجه قرار نگرفته است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:براساس گزارشات، بانک‌ها در زمینه واگذاری بنگاه‌ها تنها 30 درصد به این مهم توجه کرده اند و بسیاری از بنگاه‌های در اختیار بانک‌ها همچنان واگذار نشده است.

نماینده مردم ماسال و رضوانشهرمجلس شورای اسلامی افزود:دستگاه‌های نظارتی باید به موضوع عدم واگذاری بنگاه‌های اقتصادی از سوی بانک‌ها رسیدگی کنند تا در ادامه این روند تغییر و اصلاح شود.

بالا بودن قیمت بنگاه‌های اقتصادی بانک مانعی برای فروش

شکری در ادامه تصریح کرد:با توجه به اینکه بخشی از بنگاه‌های اقتصادی در اختیار بانک‌ها بابت تسویه مطالبات بوده است و براساس قیمت‌گذاری‌ها که برای فروش بنگاه‌ها در نظر گرفته شده، مشتری‌ها مناسب برای خرید اقدام نمی کند.

وی ادامه داد:در هر صورت بنگاه‌های اقتصادی در اختیار بانک‌ها باید تبدیل به نقدینگی شوند در راستای افزایش سرمایه بانک‌هاقابل استفاده شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:یکی از اهداف بررسی طرح جامع قانون بانکداری اسلامی، تقویت استقلال بانک مرکزی که می تواند باعث اجرای صحیح قوانین مانند بانکداری اسلامی و خروج بانک‌ها از بنگاهداری شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر