بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: توسعه همکاری‌ها در زمینه سوآپ گاز بین ایران و ترکمنستان یکی از برنامه‌های سفر به عشق آباد بوده و قرار است کمیته نفت و گاز بین دو کشور تشکیل شود.
کد خبر : ۱۷۹۹۳۸

به گزارش بورس نیوز،محمود واعظی در تشریح سفر خود به ترکمنستان گفت: این سفر همسو با محقق شدن برخی اهداف انجام می‌شود که در دیدار اخیر رؤسای جمهوری ۲ کشور تعیین شده بود ومسائل بسیار مهمی در دیدار با رئیس جمهوری ترکمنستان مطرح شد که مجموع این مباحث می‌تواند نقشه راهی برای اهداف ۲ کشور و اهداف ۲ رئیس جمهوری ارائه کند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری تصریح کرد: ارتقای سطح روابط اقتصادی ۲ کشور تا حدود ۶۰ میلیارد دلار یکی از این اهداف است که با آماده شدن این نقشه راه، در طول ۱۰سال آینده ۲کشور در حوزه صنعت و تجارت، حمل و نقل و خدمات فنی مهندسی همکاری‌های پیشرفته‌ای خواهند داشت و از آن گذشته برخی از توافق‌های قبلی که تاکنون به مرحله عملیاتی نرسیده بود نیز عملیاتی خواهند شد.

واعظی تاکید کرد: به همین منظور و با هدف عملیاتی کردن توافقهای قبلی ۲ کشور، مباحث خوبی در مذاکرات دوم با وزیر امورخارجه ترکمنستان و سایر مقام‌های مسئول این کشور انجام و مقر شد کمیته‌های تجارت و بانک، گمرک، نفت و گاز، همکاری‌های سیاسی و اسناد، حمل و نقل و صنعت برق میان ۲ کشور تشکیل می‌شود.

رئیس دفتر رئیس جمهوری همکاری‌های سوآپ گاز میان ۲ کشور، توسعه همکاری‌های بانکی، خدمات فنی و مهندسی را یکی دیگر از برنامه‌های خود در این سفر اعلام کرد و گفت: مقرر شد پروژه بزرگ پل سرخس که هر ۲ کشور با هم انجام داده‌اند در قسمت ریلی و جاده‌ای به بهره‌برداری برسد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر