بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
فعال صنعت سیمان گفت: ممنوعیت صادرات ایران به افغانستان با توجه به نزدیکی افغانستان به مرزهای شرقی و هزینه‌های سربار در صنعت سیمان‌، تاثیر منفی بر شرکت‌های سیمانی این منطقه خواهد گذاشت.
کد خبر : ۱۷۹۹۴۱

محمدعلی بد در گفت و گو با بورس‌نیوز گفت: ممنوعیت واردات سیمان از ایران در صورتی که عملیاتی شود بر سیمانی‌های شرق کشور تاثیر منفی خواهد داشت.

شایان ذکر است با توجه به اینکه در صنعت سیمان هزینه سربار نقش مهمی در سودآوری این صنعت دارد، ممنوعیت صادرات به افغانستان برای شرکت‌های سیمان‌سازی که در شرق کشور واقع هستند، خبر ناگواری محسوب می‌شود و تاثیر این ممنوعیت بر سودآوری این شرکت‌ها قابل توجه است.

به گزارش بورس‌نیوز، امروز بخشنامه‌ای در فضای مجازی منتشر شده که حکایت از توقف صادرات کالاهای ایران به افغانستان در پی کشف فساد گسترده در گمرک فراه دارد.

ناصر مهری، سخنگوی والی ولایت فراه افغانستان در این زمینه گفته به دستور رئیس‌جمهور افغانستان ورود کالاهایی مانند سیمان، آهن‌آلات، کاشی و سرامیک به فراه از ایران، تا پایان سال جاری ممنوع شده است.

مطابق گفته این مقام افغانی، با افرادی که مبادرت به واردات این کالاها کنند برخورد جدی شده و علت اصلی صدور این دستور از سوی رئیس جمهور، وجود فساد گسترده در گمرگ فراه، فرار مالیاتی از سوی واردکنندگان، قاچاق و فعالیت مافیا و ورود غیرقانونی کالا بوده است.

همچنین این دستور باعث افزایش قیمت کالا در فراه شده و  ساخت و ساز ساختمان در این ولایت را متوقف کرده است.

«علی اکبر شامانی» مدیرکل صادرات گمرک ایران در این رابطه گفت که اطلاعی از این موضوع به دست ما رسیده، اما هنوز مستندات توقف صادرات کالای ما به افغانستان مشخص نیست و گفته‌اند، فقط از ورود کالاهای ایرانی خودداری شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر