بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱
رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس گفت: نقشه راه معدن و صنایع معدنی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد و مسئولیت نظارت بر اجرای این نقشه راه بر عهده دبیرخانه تعامل دولت و مجلس قرار گرفت.
کد خبر : ۱۸۰۰۰۸

به گزارش بورس نیوز، داریوش اسماعیلی در خصوص آمادگی واگذاری 200 محدوده معدنی، اظهار کرد: نقشه راه معدن و صنایع معدنی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد و مسئولیت نظارت بر اجرای این نقشه راه بر عهده دبیرخانه تعامل دولت و مجلس قرار گرفت.

رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واگذاری‌های اعلام شده توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت در راستای نقشه راه معدن و صنایع معدنی است، گفت: در نقشه راه معدن و صنایع معدنی به صراحت اعلام شده است که سازمان‌های دولتی از جمله سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی(ایمیدرو) اجازه تصدی‌گری در بخش معدن طی 4 سال آینده را ندارند و باید اصل یا استخراج و فروش معادنی را که در اختیار دارد را به بخش خصوص واگذار کند.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه با اشاره به اینکه در پهنه‌های مختلفی ایمیدرو اقداماتی اولیه در زمینه اکتشافات را آغاز کرده بود که باید در معرض مزایده و انتخاب بخش خصوصی قرار دهد، ادامه داد: امیدواریم بخش خصوص از این واگذاری‌ها استقبال کند.

انقلاب معدنی با اجرای نقشه راه معدن و صنایع معدنی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با اجرای نقشه راه معدن و صنایع معدنی انقلابی در بخش معدن کشور رخ می‌دهد، اضافه کرد: به دلیل اینکه نظارت بر اجرای این نقشه بر عهده دبیرخانه تعامل دولت و مجلس قرار دارد پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم، فعالین در بخش معدن باید منتظر این انقلاب معدنی باشند.

معادن آماده واگذاری اکتشافی هستند

این نماینده مردم در پایان با تاکید بر اینکه معادن آماده واگذاری اکتشافی هستند و فازهای مقدماتی اولیه آنها انجام شده و زمینه فعالیت و کار برای بخش خصوص آماده است، خاطرنشان کرد: به صورت طبیعی انتظار می‌رود پهنه‌ها در محل‌های که صنایع معدنی وجود دارند و شرکت‌های سرمایه‌گذاری اقدام به ایجاد صنایع معدنی کرده‌اند بیشتر مورد استفاده و استقبال قرار بگیرند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
سلام اینکار اشتباه است دراستان زنجان بع دلیل رانت اطلاعاتی به اسم افراد پیر وکودک صلاحیت فنی گرفته ووحشتناک تخلف معدن خواری است ازاد سازی پهنه غیر قانونی وباید از طریق مزایده واگذار شود