بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت:ایران نقش کلیدی را در زمینه حمل و حمل و نقل بار و کالا به افغانستان ایفا می‌کند و در نهایت آسیب و ضرری که به افغانستان وارد می‌شود بسیار بیشتر از ایران خواهد بود.
کد خبر : ۱۸۰۰۵۷

به گزارش بورس نیوز، جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به خبری مبنی بر تحریم افغانستان برکالاهای صنعتی ایرانی، گفت: واردات سیمان، میلگرد، کاشی و سرامیک از گمرک فراه به افغانستان منع شده و این موضوع تحریم کالای ایران نیست.

وی با اشاره به اینکه مهمترین گمرک کشور در مرز با افغانستان گمرک دوغارون در تایباد است، ادامه داد:گمرک فراه ظاهراً به لحاظ اداری اشکالاتی داشته و در آن منطقه مشکلاتی بوجود آمده و واردات از گمرک فراه را ممنوع اعلام کرده اند؛به هیچ عنوان این ممنوعیت شامل بقیه گمرکات از جمله گمرک دوغارون در تایباد نمی شود.

رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به اینکه حجم زیادی کالا به افغانستان صادر می‌شود، افزود: در صورتی که افغانستان ازکشور ایران سیمان، میلگرد،کاشی و سرامیک نخرد،خودش ضرر خواهد کرد و در این صورت از کدام مرز می‌تواند تهیه کند و از کدام کشور و با چه قیمتی؟.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با بیان اینکه با بررسی در منطقه تایباد و دوغارون، همچنین گمرک میلک در سیستان و بلوچستان هنوز به آنها اعلام نشده که واردات از آنجا ممنوع باشد، تاکید کرد: اولاً این موضوع تحریم ما نیست بلکه تحریم خود افغانستان است و آسیب به خود این کشور وارد می‌شود، ثانیا بحث تحریم فراگیری وجود ندارد، بلکه گمرک فراه به دلیل مسائل اداری، در موضوع ترخیص کالا به این گمرک اعلام شده که این کالاها وارد نشود.

نماینده مردم تایباد تربت جام و باخرز با بیان اینکه بخش عمده واردات افغانستان از خاک ایران انجام می‌شود، تاکید کرد: ایران نقش کلیدی را در زمینه حمل و حمل و نقل بار و کالا به افغانستان ایفا می‌کند و در نهایت آسیب و ضرری که به افغانستان وارد می‌شود بسیار بیشتر از ایران خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که تا الان هم هیچ اتفاقی برای تحریم صوت نگرفته است، تصریح کرد: محدودسازی و منع واردات کالای ساختمانی میلگرد و سیمان کاشی و سرامیک از یک مرز را نباید به کل گمرکات کشور تعمیم دهیم، چراکه در کل واردات کشور هیچ منعی وجود ندارد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر