بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
کارشناس صنعت بیمه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

لزوم اصلاح آیین‌نامه 60 بیمه مرکزی / تخم دو زرده بانک‌ها در مقابل بیمه‌ها

در شرایط کنونی شرکت‌های بیمه‌ای که حداقل میزان سپرده در بانک‌ها و حداکثر میزان سرمایه‌گذاری در سهام را داشته باشند، در تحقق سود موفق‌تر خواهند بود.
کد خبر : ۱۸۰۰۸۳
به گزارش بورس‌نیوز، با افزایش نرخ تورم، سود سپرده های بانکی دیگر چندان جذاب نبوده و شرکت‌های بیمه‌ای بخش عمده منابع خود را در بانک سپرده‌گذاری می‌کنند و با وضعیت فعلی اقتصاد، به نظر‌می رسد ترغیب افراد به خرید بیمه‌نامه‌های عمر و زندگی دشوارتر از قبل شود.

نوید خاندوزی کارشناس صنعت بیمه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: هر چند این روزها سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه جذاب‌تر از سپرده‌گذاری در بانک‌ها بوده و سپرده‌گذاران بانکی کمتر از سرمایه‌گذاران سایر بازارها منتفع شده‌اند اما شرکت‌های بیمه‌گر برای سرمایه‌گذاری منابع نقدی خود، تابع آیین‌نامه 60 بیمه‌مرکزی هستند. 

وی ادامه داد: بر اساس آیین‌نامه مذکور، باید حداقل ۳۰درصد از منابع بیمه‌ها در بانک‌ها (اعم از سپرده ریالی و ارزی) و یا اوراق مشارکت دولتی سپرده‌گذاری شود و نمی‌توان بیش از ۴۰ درصد از منابع را در سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس سرمایه گذاری کرد.

فعال صنعت بیمه تاکید کرد: این محدودیت در زمان افزایش تورم بیمه‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد، البته شرکت‌های بیمه درخواست بازنگری آیین‌نامه ۶۰ را به بیمه‌مرکزی داده‌اند که امیدواریم هر چه زودتر این حدنصاب‌ها اصلاح شده و سرمایه‌گذاری منابع بیمه با انعطاف بیشتری همراه گردد.

وی افزود: الزام به سپرده‌گذاری حداقل ۳۰درصد از منابع بیمه‌ها در بانک‌ها به سبب دغدغه بیمه‌مرکزی در ناتوانی بیمه‌ها در ایفای تعهدات آنها بوده اما با این حال، در شرایط کنونی شرکت‌های بیمه‌ای که حداقل میزان سپرده در بانک‌ها و حداکثر میزان سرمایه‌گذاری در سهام را داشته باشند، در تحقق سود موفق‌تر خواهند بود.

خاندوزی ادامه داد: همواره سودی که به خریداران بیمه‌نامه‌های زندگی پرداخت می‌شود، جذاب‌تر از سود سپرده بانکی است؛ ولی در وضعیتی که سایر بازارها بیش از بانک‌ها بازدهی داشته باشند، فروش بیمه‌نامه‌های عمر تحت تاثیر قرار گرفته و به چالشی برای شرکت‌های بیمه تبدیل می‌شود.

این کارشناس صنعت بیمه با اشاره به تبعات دیگر تورم برای صنعت بیمه اظهارکرد: علاوه بر این، شرکت‌های بیمه با افزایش نرخ تورم با مشکلات دیگری از جمله ضریب پرداخت خسارت، دیه و هزینه‌های درمان و غیره هم مواجه می‌شوند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر