بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
نائب رییس انجمن واردکنندگان لاستیک خودرو در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد؛

عاج سابیده لاستیک‌سازان نیازمند ترمیم / اصلاح قیدوبندهای دولتی ضدتولید

نائب رییس انجمن واردکنندگان لاستیک خودرو، گفت: دولت در تلاش است بخشی از قید و بندهایی را که قبلا برای حمایت از تولید داخل بر سر واردات تایر قرار داده بود را برای مدتی از میان بردارد.
کد خبر : ۱۸۰۰۹۲
احمدرضا متقی، در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز، درباره افزایش مجدد قیمت تایر در شهریور ماه و رشد نزدیک  ۱۰۰ درصدی در محصولات ایران تایر در یک سال گذشته گفت: دولت درجهت حمایت بیشتر از تجار در تلاش است بخشی از قید و بندهایی را که قبلا برای حمایت از تولید داخل بر سر واردات تایر قرار داده بود برای مدتی از میان بردارد.

وی به محدودیت های واحدهای تولیدی در تامین مواد اولیه و اعمال محدودیت عرضه تولیدات در بازار اشاره کرد و افزود: افزایش عجیب قیمت تایرهای داخلی و شکل‌گیری بازار سیاه برای برخی سایزها، تجار بیشتری را برای واردات تایر ترغیب می‌کند که این امر به ضرر صنعت لاستیک‌سازی کشور خواهد بود.

نائب رییس انجمن واردکنندگان لاستیک خودرو افزود: اگر این استراتژی دولت عملی شود و با موفقیت اجرا شود یقینا فضای رقابتی برای تولیدکنندگان داخلی پرچالش‌تر از چند ماه اخیر خواهد شد که خریداران قدرت چانه‌زنی زیادی در مقابل تولیدکنندگان نداشتند و قواعد بازی را فقط تولید کنندگان تعیین می‌کردند.

متقی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش قیمت تایر بستگی به نرخ ارز تامین شده برای واردات، ابزارهای تعرفه‌ای و نرخ مواد اولیه و در دسترس بودن آن برای تولیدکنندگان دارد و تغییر مثبت یا منفی بر هر یک از این پارامترها می‌تواند به فراوانی یا کاستی تایر در بازار بینجامد و قیمت تایر را تحت تاثیر قرار دهد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر