بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
معاون امور معدنی وزارت صمت در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

تولید مازاد فلزی‌ها اسیر سفته‌بازی بود/ گام بلند عرضه‌ کامودیتی‌ها در مسیر رقابت

در راستای کنترل بازار و رقابت‌پذیری در ابتدا سقف عرضه مس و فولاد در بورس‌کالا برداشته شد و این سیاست برای سایر محصولات مانند سرب،آلومینیوم و دیگر فلزات نیز عملیاتی خواهد شد.
کد خبر : ۱۸۰۰۹۸

جعفر سرقینی معاون امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت تولید فلزات کشور اظهار کرد:مازاد تولید فلزات در کشور بیش از نیاز تمام بنگاه‌های تولیدی بوده، به حدی که روی تا حد 5 برابر، فولاد 2.5 و مس بیش از 1.5 برابر بوده بنابراین باید در راستای بازاریابی منطقه‌ای گام برداشت تا تولید کارخانه‌ها به خاطر نبود مشتری داخلی با کاهش و وقفه مواجه نشود.

وی ادامه داد: شفافیت مکانیزم عرضه‌وتقاضا باید تولید و مصرف را به تعادل برساند، بورس‌کالا کفه ترازویی بوده که در این راستا کمک شایانی انجام می‌دهد و لذا عرضه‌های کارخانه‌ها در این بازار برای تولیدکنندگان تعیین‌شده و صادرات نیز منوط به رعایت میزان کف عرضه قرار داده‌شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه رقابت نیاز اساسی بازارها بر مبنای عرضه‌وتقاضا است، تأکید کرد: در راستای کنترل بازار و رقابت‌پذیری در ابتدا سقف عرضه مس و فولاد در بورس‌کالا برداشته شد و این سیاست برای سایر محصولات مانند سرب،آلومینیوم و دیگر فلزات نیز عملیاتی خواهد شد.

سرقینیافزود: قیمت میلگرد از 7هزار تومان به 4 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم کاهش‌یافته بنابراین با حذف سقف عرضه برای میلگرد در بورس، پیش‌بینی می‌شود که قیمت این محصول در بازار به 3500 تا 3600 تومان به ازای هر کیلوگرم کاهش یابد.

وی گفت: بورس‌کالا عرضه بیش از 750هزارتن محصولات فلزی و فولادی را در کارنامه خود به ثبت رسانده اما میزان عرضه برای میلگرد تنها 15 هزار تن بود و با همین میزان عرضه، قیمت این محصول در بازار افت کرد.

سرقینی در پایان خاطرنشان کرد: حذف سقف عرضه در بورس‌کالا اگر طبق مقررات پیش‌بینی‌شده باشد می‌تواند عرضه را هدفمند کرده و صنایع پایین‌دست باقیمت رقابتی به‌صورت واقعی نیازهای خود را از این بازار تأمین کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
کی ترمزت کشید؟ سرقینی
مجلس؟