بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
نماد معاملاتي پتروشیمی غدیر (شغدير1) به دليل افشاي اطلاعات با اهميت متوقف شد و تا ساعت 10 جلسه معاملاتي بعد به صورت حراج ناپيوسته با محدوديت دامنه نوسان قيمت بازگشايي خواهد شد.
کد خبر : ۱۸۰۱۱۱


به گزارش بورس نیوز، شرکت اعلام کرده که عطف به نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، مبنی بر آزادسازی سقف رقابت کالاهای پتروشیمی در بورس کالا، این شرکت تک محصولی بوده و حدود 50 درصد تولیدات خود را از طریق بورس کالا در داخل کشور به فروش می رساند و مابقی صادر می شوند.

آثار مالی ناشی از تغییرات نرخ فروش محصولات شرکت به خاطر آزادسازی سقف قیمت در بورس کالا، به عنوان تنها کانال فروش داخلی محصولات در طی دوره مالی 97 در صورت‌های مالی شرکت منعکس می‌شود.

درخصوص تامین نیاز این شرکت به کاتالیست EHP ( آغازگر واکنش پلیمراسیون PVC)، اعلام شد که در سال‌های گذشته این ماده از معتبرترین برندهای اروپایی تامین می‌شد که با توجه به محدودیت‌های بین‌المللی اخیر با مشکلات و تاخیر در حال انجام است؛ بر این اساس، با توجه به پیش بینی های صورت گرفته اواخر سال گذشته مقدار 240 تن کاتالیست مزبور جهت مصرف دو سال شرکت با تولیدکننده اروپایی مذاکره و سفارش گذاری صورت گرفت و با توجه به اینکه این ماده تاریخ مصرف (shelf time) سه ماهه دارد، به صورت مرحله ای وجه آن پرداخت و ارسال می‌شود که در مرحله اخیر پس از ثبت سفارش و تخصیص ارز بانکی و انتقال ارز به حساب تولیدکننده اروپایی، شرکت مزبور به بهانه تحریم ها از ارسال محموله خودداری و مبلغ پرداختی را عودت کرد. جهت جلوگیری از مشکلات آتی مذاکره با دیگر تامین کنندگان معتبر بین المللی در دستور کار فوری شرکت قرار گرفت و با یکی از این تامین کنندگان 4 تن کاتالیست جهت تست و بررسی خریداری و تحویل شرکت قرار گرفت و مقر‌ر شد قرارداد یکساله با شرکت مزبور منعقد شود.

در حال حاضر 10 تن کاتالیست دیگر از این شرکت سفارش گذاری شده که طی هفته آتی زمان حمل آن مشخص می‌شود. به صورت موازی نیز 20 تن دیگر از نماینده برند اروپایی سفارش گذاری شده است که مقرر شد در نیمه اول مهرماه بارگیری و ارسال شود. درصورت دریافت محموله های اقدام شده فوق مشکل کاهش ظرفیت مقطعی نیز برطرف خواهد شد و اثرات مالی با اهمیتی را در پی نخواهد داشت. لازم به ذکر است نیاز سالانه به این ماده براساس ظرفیت تولیدی حدود 120 تن در سال است و متاسفانه تامین کننده داخلی ندارد.  
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر