بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

صنایع جدید آهنربای جذب نقدینگی بورس

کارشناس بورس گفت:هرچه شرکت ها و صنایع بیشتری وارد بازار سرمایه شوند عمق این بازار بیشتر می شود که این امر افزایش نقدینگی در بورس را به همراه دارد.
کد خبر : ۱۸۰۱۲۸

به گزارش بورس نیوز، بورس اوراق بهادار به عنوان بازوي اصلي بازار سرمايه علاوه بر تجهيز، جذب و هدايت منابع مالي به سمت فعاليت‌هاي مولد و اشتغال‌زا، نقش تأمين مالي بنگاه‌ها و موسسات اقتصادي را نيز برعهده دارد. پذيرش شركت‌هاي جديد در فرآيند توسعه بازار سرمايه و ارتقاي جايگاه آن در اقصاد ملي، ضمن كمك به توسعه كمي بازار بورس و گسترش فرهنگ سهامداري وسرمايه‌گذاري در دارايي هاي مالي، مزاياي متعددي از جمله سهولت در تأمين مالي از طريق انتشار سهام، كاهش ريسك نقدينگي، سهولت در تغيير تركيب سهامداري و انتقال مالكيت، افزايش اعتبار داخلي و بين‌المللي، افزايش توان رقابتي و سهم از بازار را نیز براي شركت‌هاي پذيرفته شده به ارمغان مي‌آورد.

چندی پیش نیز معاون ناشران سازمان بورس از ورود شرکت های جدید از جمله افق کوروش و چند شرکت هوایپیمایی به این بازار خبر داد که در این زمینه سعید خدایی کارشناس بورس به خبرنگار بورس نیوز گفت: ورود شرکت ها به بورس منافعی برای آنان و بازار سرمایه به همراه دارد.

وی با بیان اینکه در صورت ورود صنایع جدید به بورس تعداد صنایعی که سهام آن ها در این بازار خرید و فروش می شود افزایش می یابد، افزود: که در این صورت سهامداران گزینه های بیشتری را برای خرید سهام می توانند انتخاب کنند.

خدایی ادامه داد: هرچه شرکت ها و صنایع بیشتری وارد بازار سرمایه شوند عمق این بازار بیشتر می شود که این امر افزایش نقدینگی در بورس را به همراه دارد.

کارشناس بازار سرمایه با تاکید براینکه ورود صنایع و شرکت های جدید به بازار سرمایه موجب تنوع بیشتر در این بازار می شود، گفت: در اینصورت سرمایه گذاران با اهداف متفاوت می توانند به راحتی مقاصد خود را برای سرمایه گذاری تعیین کنند.

وی درباره ورود شرکت های دانش بنیان به بازار سرمایه نیز گفت: یکی از وظیف اصلی بازار سرمایه تامین مالی بنگاه های مختلف است لذا باید بستری برای ورود این شرکت ها به بورس نیز فراهم شود زیرا ورود دانش بنیان ها به این بازار منافعی برای سرمایه گذاران و شرکت ها را در پی خواهد داشت.

خدایی ادامه داد: اگر برای شرکت های دانش بنیان تامین مالی انجام شود سریع تر می توانند به مرحله تجاری سازی برسند و محصولات خود را تولید کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر