بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: اختلاف قیمت ارز در بازار ثانویه با بازار آزاد زمینه توزیع رانت را فراهم کرده بنابراین یکی از اولویت‌های بانک مرکزی رفع این شکاف قیمتی است.
کد خبر : ۱۸۰۱۹۱

به گزارش بورس نیوز، احمد انارکی محمدی با تاکید بر لزوم شفافیت در اقتصاد گفت:باید امور اقتصادی کشور به صورت سیستمی انجام شود و سیاست‌های اقتصادی به نحوی اعمال شود که از توزیع رانت ارزی در اقتصاد جلوگیری شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامیافزود:مدیریت جدید بانک مرکزی اقداماتی را برای ساماندهی بازار ارز آغاز کرده که بطور طبیعی باید به وی زمان داد تا برنامه‌های ساماندهی بازار ارز اجرا شود. هر چند که متاسفانه به دلیل افزایش چند برابری قیمت ارز اقتصاد کشور با مشکل جدی روبرو شده و این انتظار از همتی وجود دارد تا در روند ایجاد ثبات در بازار ارز تسریع شود.

انتقاد از اختلاف قیمت ارز در بازار ثانویه با بازار آزاد

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی افزود: اختلاف قیمت ارز در بازار ثانویه با بازار آزاد زمینه توزیع رانت را فراهم کرده بنابراین یکی از اولویت‌های بانک مرکزی رفع این شکاف قیمتی است.

انارکی محمدی در ادامه تصریح کرد:اگر اختلاف نرخ ارز در سامانه نیما با صرافی‌ها زیاد باشد عملا قیمت کالاها در بازار تحت تاثیر نرخ بالا قرار می گیرد و قیمت براساس نرخ ارز در بازار آزاد تعیین می شود.

تاخیر در ارائه ارز توسط شرکت‌های صادراتی به سامانه نیما غیرقابل توجیه است

وی افزود:شرکت‌های صادراتی در شرایطی فعلی که دشمنان درصدد ایجاد فشار اقتصادی شدید به خانوارها هستند باید ارزهای خود را بدون تاخیر به سامانه نیما عرضه کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید پذیرفت با بکارگیری سیاست‌های اقتصادی صحیح می توان قیمت ارز را بازار تعدیل کرد و با انجام این مهم زمینه تسهیل امور اقتصادی و تجاری را فراهم کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر