بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
نماینده مردم سنندج گفت: مسئولان سازمان هواپیمایی باید تدبیر ویژه‌ای برای کاهش نرخ و ارائه بلیط هواپیما در ایام اربعین بیاندیشند.
کد خبر : ۱۸۰۲۰۲

به گزارش بورس نیوز، سید احسن علوی واکنش به افزایش چشمگیر نرخ بلیط هواپیما به ویژه نرخ بلیط هوایی عراق در ایام اربعین، گفت: طبق اظهارات مقامات سازمان هواپیمایی کشور، نرخ بلیط هوایی تهران به نجف حدود دو میلیون و 500 هزار تومان تخمین زده شده است، اما به نظر من این میزان افزایش به هیچ وجه قابل قبول نیست.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در خانه ملت، با اعلام اینکه نرخ اعلامی برای بلیط هواپیما تهران- نجف غیرمنطقی است، افزود: مسئولان سازمان هواپیمایی باید تدبیر ویژه‌ای برای کاهش نرخ و ارائه بلیط هواپیما در ایام اربعین بیاندیشند.

55 درصد از افزایش نرخ بلیط هواپیما به علت تلاطمات و مشکلات حوزه ارز است

وی ادامه داد: البته مسئولان هواپیمایی اعلام می‌کنند که 55 درصد از افزایش نرخ بلیط هواپیما به علت تلاطمات و مشکلات حوزه ارز است، اما به نظر نمایندگان مجلس، نوسانات حوزه ارز با وجود نقش اساسی، نباید عاملی برای افزایش چشمگیر نرخ بلیط هواپیما باشد.

نرخ بلیط هواپیما در مهر ماه تعدیل خواهد شد/مکانیزم کاهش نرخ بلیط باید مشخص و شفاف شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اعلام اینکه نرخ بلیط هواپیما در مهر ماه تعدیل خواهد شد، افزود: البته شرایط و مکانیزم کاهش نرخ بلیط باید مشخص و شفاف شود، از این رو در نشست این هفته کمیسیون، مسئله افزایش نرخ بلیط به ویژه بلیط هواپیما در ایام اربعین با حضور مسئولان وزارت راه و سازمان هواپیمایی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

ارز دولتی برای ایرلاین ها اختصاص یابد/تلاطمات نرخ بلیط محصول عدم تأمین ارز دولتی

وی ادامه داد: البته یکی از موضوعات و مباحث مهم، مسئله تخصیص ارز دولتی به ایرلاین ها و شرکت های هواپیمایی است، از این رو اگر دولت تدبیری برای اختصاص ارز دولتی نیاندیشد، قطعا باید شاهد تلاطمات قیمت در بلیط هواپیما باشیم.

مجلس زیر بار قیمت کنونی بلیط هواپیما نمی رود

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: مجلس به هیچ وجه افزایش حدود دو برابری قیمت بلیط هوایی اربعین را قبول ندارد و قطعا باید این نرخ و تمامی قیمت پروازهای هوایی مورد اصلاح قرار گیرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر