بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
رییس هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان گفت: فرآیند واردات قطعات خودرو طی دو ماه اخیر دستخوش پیچیدگی و دشواری‌هایی شده که این امر فعالان صنعت قطعه سازی را دچار مشکلاتی کرد.
کد خبر : ۱۸۰۲۱۶
قطعه‌سازان اندرخم کوچه تحریم‌ها

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا نجفی‌منش با بیان اینکه کمبود مواداولیه به مراتب از افزایش قیمت‌ها موثرتر بوده و می‌تواند روند تولید را مختل کند اظهار کرد: مشکلات صنعت قطعه‌سازی به دلیل کمبود مواداولیه طی دو ماه اخیر نمود بیشتری داشته است.

وی با بیان اینکه منشاء تمامی مشکلات، چند نرخی بودن ارز است، گفت: در حال حاضر ضرورت تک‌نرخی شدن ارز، بیش از پیش احساس می‌شود.

نجفی منش در ادامه تصریح کرد: ضرورت تک‌نرخی شدن ارز از سوی دولت به امری حیاتی تبدیل شده اما اگر روند تک‌نرخی شدن می‌خواهد به گروه یا اقشاری کمک شود، یارانه در مرحله آخر به مصرف‌کننده نهایی تخصیص داده شود که این یعنی، حمایت‌ها به جای آنکه در مبدا باشد در انتهای زنجیره تولید تا مصرف باشد.

نجفی‌منش با تاکید بر اینکه دولت می‌تواند از تشکل‌ها به عنوان بازوی اجرایی کمک بگیرد، ادامه داد: سازمان‌های استانی و تشکل‌ها در سایر استان‌ها نیز می‌توانند به‌کار گرفته شوند تا از این هجوم به سازمان‌های دولتی در پایتخت که هم واحدهای صنعتی و هم دولت را آزار می‌دهد، کاسته شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر