بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

آزادسازی سقف رقابت برگ برنده سهامداران/ قطب مثبت آهنربای نقدینگی به سمت بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: باز شدن سقف معاملات پتروشیمی‌ها می‌تواند منافع سهامداران را تضمین کند.
کد خبر : ۱۸۰۲۵۰
آزادسازی سقف رقابت برگ برنده سهامداران/ قطب مثبت آهنربای نقدینگی به سمت بورس
کمال خانزاده مدیرعامل کارگزاری ملل در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، درباره حذف سقف معاملات پتروشیمی‌ها در رینگ معاملاتی بورس‌کالا اظهار کرد: باز شدن سقف معاملات، باعث می‌شود تا رانت‌هایی که براثر دلار 4200 تومانی گریبانگیر بورس کالا شده بود، از بین رفته تا شرکت‌های پتروشیمی بتوانند منافع سهامداران را تأمین کنند.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن این بخشنامه، وضعیت پتروشیمی‌ها از قیمت‌گذاری دستوری بورس کالا خارج خواهد شد که این موضوع، به نفع شرکت‌ها و بورس‌کالا خواهد شد.

مدیرعامل کارگزاری ملل، درباره احتمال افزایش سود سپرده بانکی و احتمال سوق نقدینگی به سمت بانک‌ها تصریح کرد: در شرایط فعلی با حاکمیت رکود تورمی بر اقتصاد، حرکت نقدینگی از بازارسرمایه به سوی سپرده‌های بانکی بعید بوده و پیش‌بینی درخصوص افزایش نرخ سود‌های بانکی نمی‌شود.

خانزاده در پایان درخصوص پیش‌بینی‌ خود از بورس نسبت به نیمه دوم سال گفت: بازارسرمایه طی روزهای اخیر شاهد روند صعودی ملایمی بوده که نشات گرفته از شرایط ارزی ایجاد شده اما نباید این بازار به نسبت دیگر بازارهای موازی، درجا زده و عقب بماند بلکه باید گپ بین بورس و دیگر بازارها تا پایان سال پوشش داده شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر