بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
در زمستان سال گذشته مسئولان فرودگاه نجف نرخ‌های خدمات فرودگاهی را به‌طور غیرعادی افزایش دادند.
کد خبر : ۱۸۰۲۵۵
به گزارش بورس نیوز، در زمستان سال گذشته مسئولان فرودگاه نجف نرخ‌های خدمات فرودگاهی را به‌طور غیرعادی افزایش دادند. شرکت‌های هواپیمایی در همان بازه زمانی برای تعدیل نرخ خدمات در این فرودگاه اقداماتی اجرا کردند تا در نهایت به‌طور تقریبی نرخ خدمات در فرودگاه نجف مطابق با فرودگاه بغداد محاسبه شد.

به‌تازگی سازمان هواپیمایی کشوری عراق از وزارت حمل‌ونقل این کشور جدا شده و به مجموعه نخست‌وزیری پیوسته است. بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی پس‌ازاین تفکیک افزایش‌هایی در ارتباط با هزینه‌های خدمات فرودگاهی در فرودگاه‌های نجف و بغداد به تصویب رسیده و ابلاغ شده است. به‌این‌ترتیب و بر اساس این تصمیم تازه از اوایل اکتبر هزینه خدمات فرودگاهی در فرودگاه‌های عراق افزایش‌یافته و به دنبال آن هزینه شرکت‌های هواپیمایی ایران هم بیشتر می‌شود. از سوی دیگر پیش از ایام اربعین به‌منظور تسهیل انتقال مسافران پروازهای رفت خالی بازمی‌گردد و پروازهای برگشت هم خالی از مسافر است و این مسئله هم به‌نوبه خود به افزایش هزینه شرکت‌ها انجامیده است. این افزایش هزینه در بخش‌های مختلف متفاوت است. محاسبه قطعی اما بر این هزینه‌ها انجام‌نشده بااین‌حال شرکت‌های هواپیمایی این مسئله را بررسی کرده و در آینده رقم افزایش هزینه‌ها را اعلام می‌کنند.

شرکت‌های هواپیمایی برای مدیریت بازار و جلوگیری از سوءاستفاده عوامل واسطه و دلال که هرساله و نزدیک به‌روزهای اربعین نرخ بلیت را افزایش می‌دهند، سقف نرخ بلیت پرواز به عتبات عالیات را تعیین و اعلام کرده است. بر این اساس بلیت‌های تهران- نجف-تهران و تهران-بغداد-تهران 2 میلیون و 200 هزار تومان و مشهد-نجف-مشهد و مشهد-بغدد-مشهد هم 2 میلیون 800 هزار تومان تعیین‌ شده است. قیمت سفرهای یک‌طرفه نیز نصف این مبلغ است یعنی بلیت پرواز تهران-نجف یک‌میلیون و 100 هزار تومان و بلیت مشهد- نجف یک‌میلیون و 400هزار تومان است. این نرخ‌ها در حالی برای جلوگیری از سودجویی واسطه‌ها از سوی شرکت‌های هواپیمایی اعلام‌شده که نرخ بلیت پروازهای خارجی آزاد است. به‌زودی اسامی دفاتر فروش بلیت‌ها با نرخ‌های تعیین‌شده اعلام می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر