بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
نماینده مردم پاوه گفت: با این وضعیت بی‌ثبات در بازار ارز مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود و با وجود هشدار کارشناسان اقتصادی تاکنون آرامش به بازار ارز بر نگشته است.
کد خبر : ۱۸۰۳۸۷

به گزارش بورس نیوز، شهاب نادری با اشاره به افزایش مجدد قیمت ارز در بازار آزاد گفت: با این وضعیت بی‌ثبات در بازار ارز مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود و با وجود هشدار کارشناسان اقتصادی تاکنون آرامش به بازار ارز بر نگشته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: هر چند گفته می‌شود که سه درصد معاملات ارز در بازار آزاد انجام می‌شود اما قیمت کالا براساس قیمت ارز در این بازار سه درصدی تعیین می‌شود.

نرخ فعلی ارز در بازار آزاد از منطق اقتصادی پیروی نمی‌کند

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر در خانه ملت افزود:نرخ فعلی ارز در بازار آزاد از منطق اقتصادی پیروی نمی‌کند اما با وجود قیمت نجومی ارز و تاثیرات منفی این وضعیت بر سطح معیشت مردم، بانک مرکزی در زمینه جلوگیری از ادامه افزایش قیمت کار خاصی انجام نمی‌دهد.

سوء استفاده سوداگران از بی‌نظمی در بازار ارز ادامه دارد

نادری در ادامه تصریح کرد: سوء استفاده دلالان و سوداگران از بی نظمی در بازار ارز ادامه دارد و حتی تلاش دارند که با ایجاد التهاب بیشتر، به سودهای بیشتری دست یابند. حجم بالای تقاضای ارز در بازار به اصطلاح سه درصدی باید مدیریت شود چرا که قیمت کالاها در بازار براساس این بازار است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: سازوکاری باید در نظر گرفته شود که صادرکنندگان ارزهای خود را در زمان مقرر، به سامانه نیما بدون تاخیر ارائه کنند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر