بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹
رئیس صنف‌ آهن‌فروشان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

فولادی‌ها، آب دیده شدند/ سنگ‌اندازی به صادرات، چشم اقتصاد را کور می‌کند

فعال صنف آهن و فولاد کشور وضعیت حال حاضر شرکت‌های فولادی را با وجود تحریم‌های بین‌المللی مطلوب ارزیابی کرد.
کد خبر : ۱۸۰۳۹۳
به گزارش بورس نیوز، محمد آزاد، رئیس صنف آهن‌فروشان درخصوص میزان عرضه و وضعیت شرکت های فولادساز گفت: فولادی‎ها هم‌اکنون از وضعیت عرضه مطلوبی برخوردار هستند و نرخ ارز دونرخی تقریبا در حال از بین رفتن است و این اتفاق مطلوبی است که باعث یکسان‌سازی قیمت ها خواهد شد.

وی درخصوص قیمت محصولات فولادی در بورس نیز افزود: امیدواریم که به زودی قیمت بیرون از بورس‌کالا ارزان‌تر از قیمت داخل بورس شود.

رئیس صنف‌ آهن‌فروشان درباره پیش شرط کاهش قیمت محصولات فولادی نیز ادامه داد: ازآنجایی‌که عرضه کالا، متعادل کننده قیمت است در این زمینه نیاز است تا کالاها به وفور عرضه گردد و این امر بازار سرمایه را به سمت مطلوبی سوق دهد.

وی با اذعان به اینکه هر زمان عرضه کم شود تقاضا بالا می‌رود و به تبع آن قیمت‌ها رشد می‌کند ادامه داد: بهرین راه تعدیل قیمت‌ها عرضه فراوان بوده که در حال حاضر این اتفاق به خوبی درحال رقم خوردن است و کارخانجات ما درحال حاضر در این زمینه به توفیقات خوبی دست یافته اند و پیش‌بینی‌ها در آینده نزدیک حاکی ار این است که قیمت‌ها در بورس به میزان بیشتری پایین خواهد آمد.

آزاد درباره نزدیک شدن به دور دوم تحریم‌ها و تاثیر ریسک‌های کلانی نظیر لغو برجام بر وضعیت فولادی‌ها عنوان کرد: به دلیل اینکه ایران واردکننده فولاد نیست لذا تامین نیاز داخلی با وجود این عامل مخرب به مشکلی برنخواهد خورد.

رئیس صنف‌ آهن‌فروشان،ادامه داد: با اجرایی شدن دور دوم تحریم‌ها اگر بر سر راه صادرات سنگ‌اندازی کنند عرضه داخلی ما زیاد می‌شود و قیمت‌ها در داخل حتما پایین خواهد آمد ولی از نظر سیاست‌گذاری‌های کلان در این زمینه به مشکل برخواهیم خورد.

آزاد در پایان افزود: تولیدکنندگان فولاد در شش ماه اول سال توانستند جلوتر از برنامه‌ریزی انجام شده برای آنها صادرات محصولات را در برنامه داشته باشند و بیش از 5 میلیون تن صادر کرده‌اند و حدود 4 میلیون تن دیگر باید تا پایان سال صادر کنند که درصورت سنگ‌اندازی در صادرات تاثیر آن بر بازار داخلی و پایین آمدن قیمت‌های داخلی محتمل خواهد بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر