بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
معاون فروش شرکت ذوب‌آهن اصفهان در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بازدهی ۲۷۰ درصدی «ذوب» از ابتدای سال / خوش‌بینی به تداوم روزهای سبز

فرآیند صادرات محصولات ذوب آهن اصفهان دشوارتر شده، ولی با توجه به تدابیر اتخاذ شده در این شرکت، صادرات کماکان انجام خواهد شد و قطع نخواهد شد.
کد خبر : ۱۸۰۴۶۱
به گزارش بورس‌نیوز، کمتر از ۵ ماه از زمانی که سهم شرکت ذوب آهن اصفهان قیمت کمتر از ۷۰ تومان را لمس کرد، می‌گذرد. 

این سهم از ابتدای سال جاری تا کنون بازدهی خیره کننده تقریبا ۲۷۰ درصدی نصیب سهامداران خود کرده است. 

«ذوب» که افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را نیز در دست اجرا دارد، در پایان سال مالی 96، موفق شد به سودسازی برسد و طبق گزارشات منتشر شده در 5 ماهه نخست امسال بیش از ۲۱.۷ هزار میلیارد ریال درآمد داشته که تقریبا ۴۵ درصد بیش از درآمد مدت مشابه سال ۹۶ بوده ؛ ضمن اینکه ذوب آهن اصفهان در سال جاری احتمالا به علت فعالیت مجدد کوره شماره یک و بهره برداری از طرح توسعه PCI و جایگزین کردن زغال‌سنگ ارزان به جای کک که گفته شده صرفه جویی ماهانه 20 میلیارد تومان برای این شرکت دارد هم، منتفع خواهد شد. 

با توجه به صف خرید سنگین سهم در قیمت ۳۱۳ تومانی، به نظر می‌رسد روزهای سبز «ذوب» تداوم خواهد داشت. 

این شرکت هم فروش داخلی دارد و از اصلاح قیمت‌گذاری‌ها در بورس‌کالا منتفع شده و به سبب حجم قابل توجه صادرات، از درآمد ارزی قابل ملاحظه‌ای برخوردار است. تنها دغدغه برخی فعالان بازار، اختلال در روند صادرات محصولات شرکت تحت تاثیر تحریم ها است.

احسان دشتیانه معاون بازاریابی و فروش شرکت ذوب‌آهن اصفهان در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز  خصوص روند صادرات محصولات «ذوب» بیان کرد: هر چند تحریم‌ها برای کلیه صادرکنندگان نگرانی‌هایی به همراه داشته و مشکلاتی ایجاد خواهد کرد؛ فرآیند صادرات محصولات شرکت دشوارتر شده، ولی با توجه به تدابیر اتخاذ شده در این شرکت، صادرات کماکان انجام خواهد شد و قطع نخواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر