بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: میزان درآمدهای محقق شده نسبت به پارسال 48 درصد افزایش را نشان می دهد و روند دریافت و پرداخت های بودجه با وجود مشکلات اقتصادی رضایت بخش است.
کد خبر : ۱۸۰۵۳۱
به گزارش بورس نیوز، «محمدباقر نوبخت» شامگاه چهارشنبه در دیدار نمایندگان عضو فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس جدیدترین گزارش خزانه‌داری کل کشور، حدود 150 هزار میلیارد تومان از منابع پیش‌بینی شده کشور در قانون به‌عنوان درآمدها محقق شده که میزان تحقق این عدد نسبت به پیش‌بینی 77 درصد است.

نوبخت رقم تحقق درآمدهای مالیاتی و حقوق گمرکی را 55 درصد ذکر کرد و افزود: نرخ تحقق درآمدهای نفتی نیز 16 درصد بیشتر از پیش‌بینی است و نسبت به پارسال 61 درصد افزایش دارد.
به گفته رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکنون در نیمه نخست امسال، حدود 26 هزار و 389 میلیارد تومان برای طر‌ح‌های عمرانی پرداخت شده و این رقم حدود چهار برابر بیشتر از پارسال است؛ درحالی که با تلاطم‌ها و نوسان‌های مختلف اقتصادی، روند دریافت‌ها و پرداخت‌های کشور وضعیت بهتری دارد.

در این جلسه نمایندگان عضو فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی بر لزوم رفع مشکلات اشتغال ناشی از سوء مدیریت، موانع تولید و بلاتکلیفی در سیاست‌گذاری‌ها تصریح کردند.

نوبخت بهمن ماه پارسال در نشست هفتگی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفته بود، پیش‌بینی می شود درسال 13۹۷ حدود ۸۳۸ هزار نفر از جوانان وارد بازار کار شوند که ۷۰ درصد آنان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی محسوب می شوند.

به گفته وی، برای ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش ایرنا، سخنگوی دولت در توضیح چگونگی رسیدن به هدف یاد شده، گفت: برای رسیدن به این هدف می‌توانستیم همچون گذشته از روش پول‌پاشی و توزیع پول به عنوان تسهیلات استفاده کنیم که هیچ فایده‌ای ندارد. به جای آن ۱۲ برنامه و طرح داریم که به سرمایه‌گذاری ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پول نیاز دارد که یکی از برنامه‌های ما برای ایجاد فرصت شغلی برای ۲۴۰ هزار نفر از این راه است تا بتوانیم بخشی از مشکلات و مطالبات جامعه را برطرف کنیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر