بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

پمپاژ اعتماد سپرده‌گذاران به بازار سرمایه/ قرعه سودآوری به نام بانکی‎‌ها درآمد

کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به نزدیک شدن به موعد سودآوری شرکت‌ها، رشد بازار سرمایه در روزهای آتی بسیار محتمل خواهد بود.
کد خبر : ۱۸۰۵۹۴
عبدالله رحیم لوی بنیس، رییس هیات مدیره بیمه میهن در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز اظهار کرد: شاخص‎های بازارسرمایه طی روزهای آتی با رشد مطلوبی روبه‌رو خواهند شد که در این میان، بانک‌ها به دلیل رشد ذخایر ارزی و منابعی که در اختیار دارند از شانس بیشتری برخوردار خواهند بود.

وی با توجه به تصویب قانون FATF و عملیاتی شدن دور دوم تحریم‌ها ادامه داد: بانک‌ها به دلیل نرخ تسعیر ارز و منابع ارزی که در اختیار دارند چندان تحت تاثیر ریسک‌هایی مثل عدم تصویب FATF و یا عملیاتی شدن دور دوم تحریم‌ها قرار نمی‌گیرند.

رییس هیات مدیره بیمه میهن، درباره پیش‌بینی‎ قیمت ارز در روزهای آینده افزود: به نظر می‌رسد در روزهای آینده بازار خود را با ارز 9 هزار تومانی یا 10 هزار تومانی متعادل کند اما بقیه مسائل به وضعیت تورم بستگی دارد و برای پیش‌بینی‌های بعدی باید منتظر نرخ تورم بود.

وی ادامه داد: اگر نرخ ارز مدیریت شود انتظار یک تورم منطقی که به میزان 20 یا 25 درصدی خواهد بود را داریم و اگر مدیریت نشود میزان تورم بالاتر خواهد رفت و بازار مجبور است خودش را با نرخ تورم تنظیم کند.

رحیم لوی بنیس درباره افزایش نرخ سود بانکی تا 23 درصد نیز گفت: در شرایط فعلی بانک‌ها قطعا محل خوبی برای سپرده‌گذاران نیستند و سپرده‌گذاری در بانک‌های خصوصی به دلیل فضای متلاطم موجود با ریسک‌هایی همراه است و مردم به دلیل همین ریسک‌ها به سختی رغبت به سرمایه‌گذاری دارایی‌های خود در بانک‌ها می‌کنند.

کارشناس بازار‌سرمایه در ادامه با اذعان به این مطلب که با وجود تورم 25 درصدی، نرخ سود 23 درصدی برای مردم جذابیت زیادی نخواهد داشت ادامه داد: درحال‌حاضر بازار‌سرمایه به دلیل فروش محصولات صادرات محور از اقبال خوبی نزد سپرده‌گذاران برخوردار است.

وی درباره کاهش نرخ دلار گفت: دلار بالای 10 الی 12 هزار تومان غیرمنطقی و هیجانی است، ضمن اینکه کاهش نرخ دلار به مدت یک الی دو هفته طبیعی خواهد بود و با توجه به اخبار امیدوارکننده از سوی اروپاییان درصورت سیاست درست از سوی بانک مرکزی نرخ دلار می‌تواند روند نزولی داشته باشد.

رحیم‌لوی بنیس درباره عرضه فولادی‌ها نیز افزود: فولادی‌ها به دلیل افزایش نرخ‌ها و افزایش عرضه‌ها، در بحث فروش به مشکلی برنخواهند خورد، ضمن اینکه کالاهایی که این روزها مواد اولیه آنها کمتر از نرخ تحریم‌ها تاثیر می‌گیرد و در زمره کالاهای صادرات محور قرار دارند و حوزه فروش آنها بیشتر خارجی است تا داخلی، وضعیت بهتری خواهند داشت.

رییس هیات مدیره بیمه میهن تصریح کرد: درباره صنعت آلومینیوم نقش بخش‌خصوصی کم‌رنگ‌تر از دیگر صنایع است و به صورت طبیعی اشخاص غیرحقیقی تاثیر پر رنگ‌تری نسبت به اشخاص حقیقی در این صنعت دارند، ضمن اینکه این افراد منتظر یک فرصت هستند تا سودهای غیرمتعارفی را کسب کنند.

رحیم لوی بنیس، در پایان درباره مشکلات آلومینیومی‌ها گفت: انتظارها بر این بود که فعالان بخش آلومینیوم، همانند فولادی‌ها با بازار همراهی کرده و عرضه‌های خودشان را محدود نمی‌کردند تا هم مشکلات آنها برطرف می‌شد و هم از التهابات بازار کاسته می‌شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر