بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
کارشناس صنعت آلومینیوم در گفت‌وگو با بورس‌نیوز عنوان کرد:

انحصارطلبی آفت جان آلومینیوم / پاتک وزارت صمت موثر واقع نشد

کارشناس صنعت آلومینیوم گفت:پس از واگذاری کارخانه‌های المهدی و هرمزال که سهم بیش از ۵۵ درصدی تولید آلومینیوم خالص را در دست داشتند نوعی انحصار در حوزه آلومینیوم ایجاد شد.
کد خبر : ۱۸۰۶۰۳
به گزارش بورس نیوز، صنعت آلومینیوم این روزها همچون صنایع فولادی حال و روز خوشی نداشته و افزایش قیمت شمش آلومینیوم به 40 هزار تومان صنایع پایین دستی را با خطر تعطیلی مواجه کرده است.

از سویی کارخانه ایرالکو و هرمزال از مرداد ماه عرضه آلومینیوم در بورسط کالا را متوقف کرده اند که این موضوع موجب افزایش قیمت شمش آلومینیوم شده است.

علی اکبر گلکار، در گفت‌وگو با بورس نیوز، درباره مشکلات فعالان صنعت آلومینیوم اظهار کرد: به دلیل انحصار به وجود آمده در صنعت آلومینیوم، عرضه شمش در بورس‌کالا با خلل مواجه شده و برخی‌ها در صدد آن بودند تا قیمت این فلز در داخل با افزایش نرخ مواجه شود که این موضوع تماما از سوی ارگان‌های مربوطه ازجمله وزارت صمت٫ سازمان حمایت ، شورای رقابت و غیره رصد و مورد تذکر و گاها با اعمال جریمه همراه شد.

وی در ادامه افزود: کاهش قیمت ارز و نوسانات ریال بر روی تمام کالاهای صنعتی از جمله آلومینیوم تاثیر بسزایی داشته به‌طوری‌که فعالان این صنعت همواره با مشکلات متعددی دست‌به‌گریبان بوده‌اند.

وی افزود: کارخانجاتی نظیر ایرالکو همواره در حوزه محلی دست به اقداماتی می‌زنند که به تنش بازار می‌افزاید و ظاهرا به دلیل اینکه بتواند صنایع داخلی استان را از این گزند در امان بدارند، از این شرکت خواسته شده تا محصولات خود را بیشتر به کارخانجات پایین دستی استان خود به‌فروش برساند.

گلکار ادامه داد: این موضوع باعث افزایش قیمت آلومینیوم شده و از سوی دیگر المهدی با عنایت به اینکه یک شرکت خصوصی است و خودش را ملزم نمی‌داند تابع شرایط عام کشوری باشد خودش به این تنش اضافه می کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر