بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
عدم تناسب عرضه و تقاضا ارز در بازار ثانویه احساس می‌شود، علی رغم اینکه هدف از بوجود آمدن این بازار، ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای ارز بود.
کد خبر : ۱۸۰۶۱۲

به گزارش بورس نیوز، رحیم زارع درباره مشکلات بازار ثانویه ارز گفت: عدم تناسب عرضه و تقاضا ارز در بازار ثانویه احساس می‌شود، علی رغم اینکه هدف از بوجود آمدن این بازار، ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای ارز بود.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:تقاضای زیاد جهت خرید ارز و از طرفی عرضه به صورت انحصاری از طرف پتروشیمی‌ها، باعث می‌شود عرضه‌کننده با تزریق قطره‌چکانی ارز، خود باعث بالارفتن قیمت‌ها شود.

پایبند نبودن شرکتهای پتروشیمی به تعهداتشان در زمینه پرداخت به موقع ارز​

زارع در ادامه تصریح کرد:ایجاد رانت در این بازار ارز و پایبند نبودن شرکتهای پتروشیمی به تعهداتشان در زمینه پرداخت بموقع ارز مشکلات بازار فعلی ارز کشور را افزایش داده است.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید افزود: شکاف بسیار زیاد قیمت ارز در بازار آزاد و بازار ثانویه وجود دارد این اتفاق باعث شده پتروشیمی‌ها علیرغم فروش محصولاتشان حاضر به ارائه ارز حاصل از صادرات در بازار ثانویه نمی باشند.

پتروشیمی‌ها ارز را به چند صرافی خاص به صورت انحصاری واگذار می‌کنند

وی با بیان اینکه با مدیریت صحیح منابع ارزی می‌توان قیمت کاذب ارز را در بازار غیر رسمیتعدیل کرد، گفت: پتروشیمی‌ها در زمان فروش ارز، ارز را به چند صرافی خاص به صورت انحصاری واگذار می‌کنند و عملاً مدیریت ارز‌های بازار ثانویه محدود شده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طریق بانک مرکزی می‌توان ارزها را از پتروشیمی‌ها خرید و تمام حواله‌ها از مجرای بانکی و به صورت تخصیصی به صرافی‌ها ارائه شود تا جلوی خروج بی رویه ارز گرفته شود و درگیری بازرگانان و صرافی‌هانیز کم شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر